جانشین اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره‌کل دامپزشکی استان گفت:دامپزشکی استان در 9 ماهه امسال برکشتار 53 هزار رأس دام در کشتارگاه‌های دام و طیور نظارت کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، محمدرضا خوشوقت افزود: در 9 ماهه امسال بازرسان و ناظران بهداشتی و شرعی دامپزشکی مستقر در کشتارگاه صنعتی دام بجنورد و 7 کشتارگاه دام شهرستان‌ها، بر کشتار 47 هزار و 618 رأس گوسفند و بز، 5 هزار و 383 رأس گاو و گوساله، 56 شتر و 35 قطعه شترمرغ و بر چهار میلیون قطعه مرغ نظارت کردند.

وی میزان گوشت استحصالی از این تعداد دام را بیش از 2 هزار و 681 تن عنوان کرد و افزود: نظارت مستمر بازرسان بهداشتی و شرعی مستقر در این واحدها، به حذف و معدوم‌سازی بیش از 12 تن گوشت و آلایش غیربهداشتی و غیرقابل‌مصرف منجر شد.

جانشین اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره‌کل دامپزشکی خراسان شمالی همچنین به حضور مستمر بازرسان و ناظران دامپزشکی استان در 2 کشتارگاه صنعتی طیور استان هم اشاره کرد و گفت: در 9 ماه امسال 4 میلیون و 113 هزار و 423 قطعه طیور در این کشتارگاه‌ها، کشتار و بیش از 9 هزار و 46 تن گوشت مرغ استحصالی از آن‌ها به بازارهای مصرف داخل و خارج استان عرضه شد.

وی مجموع گوشت و آلایش مرغ غیربهداشتی حذفی و معدوم شده در کشتارگاه‌های طیور استان در این مدت را نیز بیش از 46 تن عنوان کرد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.