بازخوانی کلام سکاندار انقلاب درباره فتنه 88/ بخش سوم

از طرح هاشمی رفسنجانی برای احیای اعتماد مردم تا برگزاری جلسات دادگاه اغتشاشگران 88

در تمام مدت برگزاری انتخابات و وقایع بعد از آن رهبر معظم انقلاب ابعاد فتنه را تشریح کرده و به افرادی که تلاش داشتند در سلامت انتخابات شبهه افکنی کنند هشدار دادند.

هدف اصلی دشمنان: بازگرداندن ایران به دوران پهلوی

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، هشت ماه پس از انتخابات پرحاشیه 88 و حوادث تلخ پس از آن، مردم غیور ایران در نهم دی ماه همان سال با حضور پرشور خودشان به غائله فتنه 88 که توسط کشورهای غربی و مهره های آنان در داخل هدایت می‌شد، پایان دادند.

در تمام مدت برگزاری انتخابات و وقایع بعد از آن ، رهبر معظم انقلاب ابعاد این فتنه را تشریح کرده و به افرادی که تلاش داشتند در سلامت انتخابات شبهه افکنی کنند هشدار دادند.

در این سلسله گزارشها تلاش داریم تا به بیانات مقام معظم رهبری در طول سال 88 حول محور انتخابات بپردازیم که در کتابی با عنوان "حماسه 9 دی" تدوین شده است.


تیرماه

دوم تیر

براساس قانون، سوم تیر زمان رسیدگی به شکایات پایان می‌پذیرفت و رهبر انقلاب با درخواست شورای نگهبان برای تمدید پنج روزه‌ی این مدت موافقت نمودند. جز محسن رضایی کسی به شورای نگهبان مراجعه نکرد و دو نامزد معترض دیگر، خواهان ابطال انتخابات بودند.


نخبگان سیاسی و خواص، آنگونه که انتظار می‌رفت به میدان نیامدند. 


آمار ضد و نقیضی از کشته‌ها ارائه میشد. بازار شایعات داغ بود. هر روز  به یک نهاد یا بانک یا اموال خصوصی تعرض میشد.


بیانیه‌های موسوی رو به افزایش بود. 


ائتلاف طیفهای مختلف مخالفان خارج‌نشین انقلاب تشکیل شد.


سوم تیر

بیانیه‌ی اعتراضی دیگر از آیت‌الله منتظری صادر گردید. 


پنجم تیر

اوباما به صورت آشکار حمایت خود را از موسوی اعلام و حق آزادی بیان و تجمع را برای مردم ایران درخواست کرد. 


ششم تیر

9نفر از اعضای سفارت انگلیس به اتهام اغتشاش بازداشت شدند.


هشتم تیر

10 درصد صندوق‌ها در حضور دوربین‌های صدا و سیما بازشماری میشود و در همان روز و با پایان یافتن مهلت قانونی ارائه‌ی شکایات، صحت انتخابات از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام گردید.


9 تیر

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی نتیجه‌ی انتخابات را نپذیرفت.


10 تیر

  دو نامزد معترض نتیجه‌ی انتخابات را نپذیرفتند. حزب مشارکت نیز با اعلام صحت انتخابات مخالفت نمود. 


در سالگرد 18 تیر سال 78، تجمعات غیرقانونی تشکیل شد. 


25 تیر

برخی از بازداشت شدگان روز 18 تیر در بازداشتگاه کهریزک کشته شدند. رهبر انقلاب دستور تعطیلی این بازداشتگاه و تحقیق در این زمینه را صادر کردند.


26 تیر

نماز جمعه‌ی تهران به امامت هاشمی رفسنجانی برگزار شد. او طرحی را ارائه داد تا اعتماد از دست رفته‌ی مردم! بازگردد.


هدف اصلی دشمنان: بازگرداندن ایران به دوران پهلوی 


"آنها می‌خواهند جمهوری اسلامی نباشد، یک نظام دست نشانده‌ی مطیع منقاد در مقابل آنها، مجددا مثل دوران گذشته، در این کشور پا بگیرد.آنها دنبال اینند. این خواب آشفته‌ی باطل آنهاست.

تمام شدنی بودن فتنه‌ها و باقی ماندن حضور چهل میلیونی مردم این فتنه‌هایی که دشمن برپا کرده بود، امید بسته بود که شاید بتواند از این آب گل آلود ماهی بگیرد. بحمدلله این فتنه‌ها تمام شد. هر فتنه‌ای در مقابل حق، در مقابل ملت هوشیار از بین خواهد رفت؛ گرد و غبار فرو خواهد نشست. همیشه همینجور است. 


حواشی ایجاد شده‌ی بوسیله‌ی یک عده دشمن، یک عده غافل، از بین میروند، متن قضیه باقی می‌ماند. متن قضیه این است که در یک انتخابات پرشکوه، تقریبا چهل میلیون نفر از ملت ایران شرکت کرده‌اند.


این، متن قضیه است؛ این، حقیقت قضیه است. چهل میلیون، بعد از گذشت سی سال از انقلاب، اعتماد خود را به نظام، امیدواری خود را به آینده با این حضورشان نشان دادند. این، میماند. متن قضیه این است که رئیس جمهوری با بیش از بیست و چهار میلیون رأی مردم انتخاب شده است؛ این‌ها متن قضیه است. حواشی، گردوغبارها، پیرایه‌ها، کارها وحرفهای دشمن شادکن تمام خواهد شد؛ اما این حقیقت میماند. "فاما الزید فیذهب جفاء و اما ما ینفع الناس فیمکث فی‌الارض."


عبرت انتخابات 88؛ غفلت از دشمن در کمین 


"در حوادث این روزها- ما در این سی سال روزی نبود که تجربه‌ای نیندوزیم، مطلبی یاد نگیریم- خیلی چیزها یاد گرفتیم، خیلی چیزها فهمیدیم؛ برای ملت ما تجربه شد؛ همه فهمیدند که در آن وقتی که ملت در عین استقرار و آرامش و ثبات یک حرکت بزرگ را انجام می‌دهد، نباید غافل بماند از دشمنی دشمنانی که دارند برایش نقشه میکشند. همه گفتند یک انتخابات چهل میلیونی، یک عظمت بی‌نظیر از اول انقلاب تا حالا، حضور مردم در صحنه بعد از سی سال، قدرت جذب مردم و به صحنه آوردن مردم برای نظام؛ این یک عظمت بود؛ نباید غفلت کنند؛ همه فهمیدند که در چنین وضعیتی نباید غفلت کنند که دشمن کمین گرفته است؛ مراقب است. حالا تا گفته می‌شود دشمن خارجی، فورا خارجیها با چهره‌ی حق به جانب می‌آیند که نه، نه، ما دخالتی نداریم، ما کاری نکردیم. این بی‌حیایی است؛ همه می‌بینند. 


حالا آن کاری که دستگاه‌های اطلاعاتی و دیگران کشف میکنند و دخالتها را میدانند، آن به کنار؛ آن چیزی که همه دارند مشاهده می‌کنند، نقش رسانه‌هاست که مهمترین نقش را در این چند ده سال اخیر، رسانه‌ها در تحولات ملت‌ها داشته‌اند."

رسانه‌ها و دستگاه‌های اطلاعاتی استکبار؛ اصلی‌ترین عناصر دشمنان استقلال ملت‌ها 


"من یک وقتی، چند سال قبل از این به عنوان هشدار، اینجا گفتیم که رسانه‌‌ها و دستگاه‌های تبلیغاتی و اطلاعاتی وابسته‌ی به استکبار، میدان‌دارترین عناصر دشمنان استقلال ملت‌ها برای به آشوب کشیدن ملت‌ها هستند؛ برای اینکه اینها را از مسیری که دارند حرکت میکنند، منصرف کنند؛ و چند تا کشور را مثال زدم. خوب، امروز نسبت به آن چند سال قبل که ما این حرف را زدیم، وسائل ارتباطاتی خیلی گسترده‌تر، وسیعتر، همگانی‌تر و متنوع‌تر شده است."

صدور دستورالعمل اغتشاش از سوی دشمنان 


"دشمنان دارند کار می‌کنند، آن وقت می‌گویند ما هیچ کاری نمی‌کنیم! ما هیچ اقدامی نمی‌کنیم! دستورالعمل‌هایشان برای گروه‌های غافل و نادان اغتشاشگر توی رسانه‌های خودشان بطور علنی دارد پخش میشود: اینجوری با پلیس درگیر بشوید؛ اینجوری علیه بسیج حرف بزنید؛ اینجوری توی خیابان اغتشاش ایجاد کنید؛ اینجوری تخریب کنید؛ اینجوری آتش بزنید؛ اینها دخالت نیست؟ از این دخالت واضح‌تر؟ علنی‌تر؟ این را مردم ما به چشم دیدند. این‌ها برای ملت ما تجربه است."


مرداد ماه 


یادآوری 


هفتم مرداد

  یکی از نامزدهای معترض در نامه‌ای به هاشمی رفسنجانی مدعی تجاوز به زندانیان اغتشاشات شد. این نامه مورد سوء استفاده‌ی مسعود رجوی سرکرده‌ی سازمان منافقین قرار گرفت.


هشتم مرداد

مراسم چهلم کشته‌های اغتشاشات در بهشت زهرا به دعوت سران فتنه و با تبلیغات رسانه‌های معارض انجام و به خشونت کشیده شد. 


10 مرداد

اولین جلسه‌ی دادگاه متهمان آشوب تشکیل گردید. این جلسه و جلسات بعد از تلویزیون و رسانه‌ها پخش شد. متهمان در اعترافات خود، اتهاماتی نیز به برخی از افراد وارد نمودند.


12 مرداد

تنفیذ ریاست جمهوری انجام شد. بیانیه‌ی دهم نامزد معترض صادر گردید. 


13 مرداد

آیت‌الله منتظری دادگاه‌های رسیدگی به اتهامات آشوب‌گران را فرمایشی قلمداد کرد.


17 مرداد

جلسه‌ی دوم رسیدگی به اتهامات آشوب‌گران انجام شد. در این جلسه به اتهامات یک تبعه‌ی فرانسوی و دو کارمند سفارت انگلیس و فرانسه رسیدگی شد. 


هر روز شایعه‌ای درباره‌ی قتل افراد منتشر میشد و بعد از مدتی این خبر توسط خود آن شخص تکذیب میگردید.


20 مرداد

سخنگوی قوه قضاییه از آزادی 3700 نفر از مجموع 4000 هزار دستگیر شده در جریان اغتشاشات خبرداد.


25 مرداد

سومین جلسه‌ی رسیدگی به اتهامات آشوب‌گران تشکیل گردید.


انتهای پیام/

 بخشهای بعدی این گزارش را در روزهای بعدی مطالعه کنید

برچسب ها: 9دی ، انتخابات ، دشمنان ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار