به گفته دبیر كنگره سراسری 2000 شهید هنرمند، ستادهای برگزاری كنگره‌های تخصصی شهدای هنرمند در پنج مركز تهران آغاز به كار كردند.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ محمد خزاعی دبیر كنگره سراسری 2 هزار شهید هنرمند با اعلام این خبر افزود: موضوع شهدای هنرمند به دلیل اهمیت و جایگاه‌شان و شآن معنوی و هنری این عزیزان فضایی را می‌طلبید كه تمامی مراكز و سازمان‌های فرهنگی و هنری كشور و تهران پای كار بیایند و با این جریان همراه شوند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تدبیر ریاست سازمان بسیج مستضعفین و همدلی و دغدغه عزیزان، مراكز و سازمان‌های مختلف در این رویداد ارزشی شریک و همراه شدند و با سعه صدر و اهتمام مضاعف برای برگزاری باشكوه و اثرگذار این كنگره وارد شدند و شایسته می‌دانم از آقایان دكتر صلاحی، مومنی شریف، دكتر عاطفی، دكتر قنادیان، دكتر منتظری، رجبی معمار و دبیران كنگره‌های تخصصی تشكر كنم.

خزاعی با بیان اینكه هر جا نام و نیت شهدا به میان آید دلسوزان و خدمتگزاران مخلص حوزه فرهنگ و هنر دریغ نمی‌ورزند، افزود: به‌رغم زمان محدود پیش رو امیدواریم با اهتمام همه عزیزان و توجه و عنایت خود شهدا شاهد شكل‌گیری كنگر‌ه‌‌ای خوب با دستاوردهای ماندگار باشیم.

وی ادامه داد: 12 كنگره تخصصی در راستای كنگره سراسری 2000 شهید هنرمند طراحی و برنامه‌ریزی شده كه تاكنون 7 كنگره تخصصی در مقیاس‌های استانی برگزار شده و پنج كنگره دیگر از 23 تا 30 دی‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

دبیر كنگره سراسری 2000 شهید هنرمند با یادآوری برگزاری 7 كنگره تخصصی استانی شامل «كنگره عكس در استان یزد»، «كنگره تئاتر در استان اردبیل»، «كنگره فیلم در استان تهران»، «كنگره موسیقی در استان بوشهر»، «كنگره خوش‌نویسی در استان البرز»، «كنگره شعر و ادب در استان خراسان رضوی» و «كنگره تجسمی در استان كرمان»، عنوان كرد: اطمینان داریم با توجه به توان، تجربه و تعهد روسای شوراهای سیاست‌گذاری و دبیران تخصصی كه هریك از چهره‌های شناخته شده حوزه‌های مختلف هنری هستند همچون آقایان قزوه، حجت‌الاسلام رستگاران، رجبی معمار، پاشایی و عبدالحسینی اتفاقی جدی با غنای محتوایی و معنویتی معطر به رایحه شهدا در جامعه فرهنگی كشور رقم می‌خورد.

وی افزود: به نوعی با برگزاری این كنگره‌ها می‌توان شهدا را بیشتر شناخت و نیز این گونه حركت‌ها در گستره فرهنگی و اجتماعی جامعه، اهمیت و نقش تاثیرگذاری دارد.

محمد خزاعی اظهار داشت: رسالت امروز هنرمندان جوان و متعهد انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده این نظام است و این روحیه و فرهنگ پایداری باید با ابزار هنر به نسل جدید منتقل شود.

كنگره سراسری 2000 شهید هنرمند در پنج رشته هنری «سینما»، «تئاتر»، «هنرهای تجسمی»، «موسیقی» و «شعر و ادبیات» اواخر دی‌ماه سال‌جاری توسط سازمان بسیج مستضعفین، سازمان بسیج هنرمندان با مشاركت و تعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حوزه هنری، خانه هنرمندان ایران، مركز بسیج سازمان صدا و سیما و بنیاد فرهنگی روایت به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار می‌شود.

كنگره تخصصی شعر و ادبیات این كنگره سراسری با عنوان «ترنم پرواز» توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی به دبیری علیرضا قزوه برگزار می‌شود.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار