سوپرلیگ بسکتبال

ارتش سری در چاه نفت افتاد/ ماموریت ناتمام کاپیتان حسام

کاپیتان نیروی زمینی با از دست دادن 2 پرتاب آزاد نتوانست مانع شکست 76 بر 74 تیمش در ثانیه‌های پایانی مقابل پالایش نفت آبادان شود.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، دیدار تیم‌های نیروی زمینی تهران و پالایش نفت آبادان از هفته پانزدهم سوپرلیگ بسکتبال ایران، ساعت 16:30 امروز و با نیم ساعت تاخیر به دلیل برگزاری آیین هشتمین سالگرد درگذشت شادروان آیدین نیکخواه بهرامی، در تالار بسکتبال آزادی تهران آغاز شد. 

نیروی زمینی بازی را بهتر از مهمان مدعی خود آغاز کرد و موفق شد در کوارتر نخست به برتری 21 بر 14 برسد. با آغاز 10 دقیقه دوم بازی اما شرایط متفاوت شد و شاگردان حماد سامری ابتکار عمل را به دست گرفتند تا با برتری 22 بر 11 در این کوارتر، نیمه نخست را 36 بر 32 برنده به رختکن بروند. برخورد  ناخواسته محمد حسن‌زاده و حسین رحمتی در این نیمه باعث خونریزی چشم حسن‌زاده شد. 

با آغاز نیمه دوم، محمدرضا اسلامی سرمربی نیروی زمینی که مقابل شیمیدر هم با استفاده از دفاع زون، بسیاری از حملات حریف را ناکام گذاشته بود این بار هم کاری کرد تا برتری دوباره به اردوگاه نیروی زمینی بیاید و شاگردانش با درخشش حسین رحمتی 27 بر 22 برنده وقت سوم باشند و با برتری 59 بر 58 در آستانه یک پیروزی دلچسب قرار بگیرند. 

دیدار این 2 تیم در 10 دقیقه پایانی به اوج حساسیت خود رسید. نفتی‌ها با حضور مهراد آتشی، محمد جمشیدی، محمد حسن‌زاده، آرن داودی و ولاتکو یوانوویچ مقابل سخت‌کوشی دانیال دانش‌دوست، وحید دلیرزهان، صالح فروتن، میلاد عزیزی و حسین رحمتی از نیروی زمینی شانه به شانه یکدیگر پیش رفتند. ثانیه‌های پایانی این بازی، لحظات نفس‌گیری داشت. آبادانی‌ها در واپسین ثانیه‌ها 76 بر 74 از حریف خود پیش بودند اما خطای بازیکنان نفت روی حامد بیگی باعث شد شاگردان اسلامی 2 پرتاب با ارزش به دست آورند. 

بیگی به دلیل آسیب‌دیدگی از بازی بیرون رفت و حسام عبداللهی پشت خط پرتاب آزاد ایستاد اما کاپیتان نیروی زمینی پرتاب نخست خود را از دست داد و برای اینکه تیمش شانس جبران داشته باشد، ضربه دوم را هم تعمداً به ثمر نرساند اما دیگر فرصتی برای جبران باقی نمانده بود و این دیدار نزدیک در پایان با برتری 76 بر 74 پالایش نفت آبادان به پایان رسید. نیروی زمینی با این شکست همچنان در قعر جدول رده‌بندی باقی ماند اما نفت با یک پله صعود جای شیمیدر را در رتبه سوم گرفت. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار