وب‌سایت "بیزنس‌‌اینسایدر" در گزارشی میزان گرایش آمریکایی‌ها به گروه تروریستی داعش را بررسی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وب‌سایت "بیزنس‌‌اینسایدر" با انتشار گزارشی به تحلیل میزان گرایش آمریکایی‌ها به گروه تروریستی داعش پرداخت. در این وب‌سایت آمده‌: گزارش‌ها حاکی از آن است که این گروه تأثیر زیادی روی آمریکایی‌ها داشته است. تا جایی که صدها آمریکایی حساب‌های کاربری داعش را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند.

گروه تروریستی داعش عناصر خود را از سراسر جهان استخدام می‌کند. هزاران نفر از کشورهای غربی در سوریه و عراق به این گروه پیوسته‌اند. فرایند افراطی شدن اغلب غربی‌ها از فضای مجازی آغاز شده است.

مرکز امنیت سایبری دانشگاه جورج واشینگتن در گزارشی اعلام کرد  آمریکا "خانه مجموعه‌ای کوچک از افراد فعال است که شیفته عقاید داعش هستند." برخی از این افراد خانه‌هایشان را به قصد پیوستن به گروه تروریستی داعش ترک کرده اند.

در این گزارش آمده است: افراد مذکور محدود به رده‌ی سنی، نژاد یا طبقه اجتماعی مشخصی نیستند. تحقیقات این مرکز نشان داد، افرادی که درخصوص این گروه تروریستی و عقایدش کنجکاو هستند، سوالات خود را در فضای مجازی مطرح می‌کنند. سپس عناصر داعش به سرعت و با اطمینان و آرامش کامل به این سوالات پاسخ می‌دهند و در نهایت فرد موردنظر را به ارتباط خصوصی از طریق پیام مستقیم توییتر دعوت می‌کنند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار