بیرجند ؛

سواد اموزی حدود 5 هزار نفر در خراسان جنوبی

4 هزار و 700 نفراز آغاز امسال در خراسان جنوبی از نعمت سواد بهره‌مند شدند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ 4 هزار و 700 نفراز آغاز امسال در خراسان جنوبی از نعمت سواد بهره مند شدند.معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت : از این تعداد 2 هزار و 700 نفر در دوره سوادآموزی ،هزار نفر در دوره تحکیم و هزار نفر در دوره انتقال آموزش دیدند .

جعفری، رده سنی 10 تا 49 سال را گروه هدف سوادآموزی اعلام کرد و افزود : از آغاز امسال هزار و 500 نفر از اولیاء بیسواد و کم سواد دانش آموزان نیز در استان شناسایی و آموزش دیدند .

وی با اشاره به اجرای طرح چهره به چهره سواد آموزی افزود :در این طرح آموزش و پرورش برای آموزش هر فرد در دوره سوادآموزی 710 هزار تومان ،دوره تحکیم 120 هزار تومان و در دوره انتقال 800 هزار تومان پاداش می دهد . جعفری خراسان جنوبی را در شمار استانهای دارای شاخص بالای باسوادی دانست و گفت : هم اکنون حدود هزار نفر برای آموزش به افراد بیسواد و کم سواد با آموزش و پرورش خراسان جنوبی همکاری می کنند. معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: هنوز حدود 8 هزار نفراز گروه هدف، در خراسان جنوبی بیسواد یا کم سوادند که برای آموزش به آنها، نیاز به عزم همگانی است .

وی گفت: پارسال نیز بیش از 5 هزار نفر در خراسان جنوبی سواد آموختند .


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.