معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، از سرمایه‌گذاری 10 میلیارد یورویی شرکت‌های آلمانی برای سرمایه‌گذاری در دو طرح پتروشیمی در منطقه عسلویه خبر داد.

سرمایه‌گذاری 10 میلیارد یورویی شرکت آلمانی در طرحهای پتروشیمی/  واگذاری پتروشیمی دماوند در صورت نبود خریدار به دولتبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ عباس شعری مقدم معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طبق قانون اجرای سیاست‌های اصل 44 وظیفه پتروشیمی تصدی‌گری، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و هدایت و نظارت تغییر پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: زمانی که سازمانی ماموریتش تغییر پیدا می‌کند، استراتژی و برنامه این شرکت‌ها مورد بازبینی قرار می‌گیرد و ما هم برای اینکه بتوانیم به اهداف مورد نظر در صنعت پتروشیمی دست پیدا کنیم، بیانیه جدیدی را تعریف کرده‌ایم.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تصریح کرد: میزان تولیدمحصولات پتروشیمی در حال حاضر 35 میلیون تن بوده که نسبت به سال گذشته 3 درصد افزایش داشته است، اما به دلیل کاهش قیمت نفت از نظر درآمد کاهش 20 درصدی را شاهد بوده است.

وی یادآور شد: کاهش قیمت نفت به طور یقین بر روی محصولات پتروشیمی در سطح بین‌المللی نیز تاثیر گذاشته و ما منتظر تغییر قیمت نفت هستیم، چرا که قیمت محصولات تابع قیمت نفت است.

شعری مقدم با اشاره به واگذاری ناموفق پتروشیمی دماوند اظهار داشت: اگر این پتروشیمی برای بار سوم خریدار نداشته باشد، بطور یقین به دولت واگذار شده و بعد از طی مراحل تکمیلی به بخش خصوصی واگذار می‌شود که زمان واگذاری آن 4 سال طول می‌کشد ، چرا که در حال حاضر 1 میلیارد دلار سرمایه هزینه شده و حدود 3 میلیارد دلار دیگر سرمایه نیاز دارد.

وی از سرمایه‌گذاری 10 میلیارد یورویی شرکت‌های آلمانی برای سرمایه‌گذاری در دو طرح پتروشیمی در منطقه عسلویه خبر داد و گفت: قرار است که این شرکت را در فاز دوم عسلویه سرمایه‌گذاری نمایند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


برچسب ها: پتروشیمی ، اهداف ، محصولات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار