تشدید تدابیر امنیتی در آلمان در آستانه سال جدید میلادی

پلیس آلمان در پی هشدار مقامات امنیتی اتریش مبنی بر احتمال انجام اقدامات تروریستی در آستانه سال جدید میلادی در اروپا، اقدامات امنیتی و ضدتروریستی در این کشور را تشدید کرد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان  ؛ به نوشته روز یکشنبه روزنامه «بیلد»، «راینر ونت» رییس سندیکای پلیس آلمان اعلام کرد که مقامات امنیتی این کشور هشدار ضدتروریستی قریب الوقوع همکاران اتریشی خود را جدی می گیرند.
وی افزود که در حال حاضر وضعیت هشدار حملات احتمالی تروریستی یادشده در ستاد مشترک مبارزه با تروریسم در برلین مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
این مقام پلیس آلمان در عین حال تاکید کرد که پس از وقوع حملات تروریستی پاریس، پلیس آلمان یک رشته اقدامات ملموس و غیرملموس را در راستای پیشگیری از حملات تروریستی مشابه اتخاذ کرده است.
این روزنامه همچنین به نقل از «اشتفان مایر» سخنگوی کمیسیون سیاست داخلی فراکسیون دمکرات مسیحی و سوسیال مسیحی افزود که این هشدار به ویژه مبنی بر احتمال اقدامات تروریستی در تعطیلات بین کریسمس و سال جدید میلادی می باشد.
«اشتفان مایر» با اشاره به اینکه مقامات امنیتی اتریش در رابطه با مراسم بزرگ سال جدید میلادی به ویژه مراسم شب ژانویه هشدار داده اند، گفت: پلیس آلمان موازین لازم برای حفاظت از امنیت و برای جلوگیری از حملات تروریستی مشابه پاریس را اتخاذ کرده است.
به نوشته این روزنامه، در چارچوب اقدامات پلیس آلمان، تعداد مأموران مسلح و نیروهای بدون یونیفورم و نیز استفاده از دوربین های ویژه مراقبت سیار افزایش یافته است.
لازم به یادآوری است که همه ساله در آخرین شب سال میلادی (31 دسامبر) صدها هزار نفر از سراسر اروپا مراسم سال نو را در دروازه تاریخی «براندنبورگ» برلین جشن می گیرند.
منبع:ایرنا
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.