نائب رئیس مجلس گفت: ملت بزرگ ایران 9 دی ماه را به نماد ایستادگی و عزت و اقتدار در برابر فتنه تبدیل کرد.

ابوترابی‎فرد: ملت ایران 9 دی را به نماد اقتدار در برابر فتنه تبدیل کردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسن ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک میلاد پیامبر رحمت و اخلاق(ص) به محضر امت اسلام، پیروان ادیان اسلامی و الهی، ملت ایران گفت: اگر عالم تکوین به وجود این شخصیت فرزانه منور نمی‌شد، رابطه بین ملک و ملکوت برقرار نمی‌شد و ملت اسلامی از کتاب آسمانی قرآن محروم بود.

وی با بیان اینکه رمز وحدت جامعه انسانی و پیوند استوار پیروان مکتب اسلام قرآن و پیامبر است، اظهارداشت: خدای سبحان این وجود آسمانی را رمز پیوند امت اسلام معرفی فرموده است. او رسول خدا و فرستاده ذات اقدس حق است و کسانی که به وی گرویده‌اند معیت با وی می‌تواند سه حوزه اعتقاد، نظر و اخلاق را فراگیرد.

ابوترابی فرد ادامه داد: هر کس به هر میزان در معیت با پیامبر ارتقا یابد و به هر میزان به خصایص اخلاقی آن بزرگوار نزدیکتر شود، در راه وی گام برداشته است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ما باید در مقام رفتار در راهی گام برداریم که آن پیامبر رحمت گام برداشت اذعان داشت: با این وجود فاصله ما با عقل اول عالم امکان کمتر خواهد شد.

وی سپس با استناد به قرآن کریم اظهار داشت: قرآن برای تبیین دو حوزه کلیدی از معیت با پیامبر اعظم می‌فرماید پیروان پیامبر اعظم در ایستادگی مقابل جبهه کفر به نظام سلطه یک صف واحد، مستحکم و درهم تنیده‌اند.

ابوترابی‎فرد اضافه کرد: این امت که سخت و استوار و با شدت و عزت در برابر باطل و کفر ایستاده‌اند، بالاترین سطح از محبت و رحمت را نیز با یکدیگر دارند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی نماد حرکت در این راه نورانی است اظهار داشت: در طول بیش از 3 دهه انقلاب ایران اسلامی نشان داد که مصداق بارز اشدا علی‌الکفار و رحماء بینهم هستند.

وی با بیان اینکه ما در جبهه دفاع مقدس نشان دادیم که در برابر کفر با همه توان ایستاده‌ایم، تصریح کرد: همچنین ملت بزرگ ایران در زمینه دسترسی به فناوری هسته‌ای و چرخه کامل سوخت نشان داده‌اند که جبهه کفر را نابود می‌کنند و از همه گذرگاه‌های سخت با اقتدار عبور می‌کنیم.

ابوترابی فرد تأکید کرد: با تأکید بر اینکه ملت ایران ایستادگی‌اش را در همه عرصه‌ها از جمله حماسه 9 دی نشان داده است اظهار داشت: ملت بزرگ ایران 9 دی ماه را به نماد ایستادگی و عزت و اقتدار در برابر فتنه تبدیل نمودند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: آن عظمت حضور ملت ایران تکرار ایستادگی در برابر باطل و مقاومت در برابر کسانی بود که دست در دست جنایتکاران داشتند.

وی با تأکید بر اینکه مقاومت در برابر باطل بر پیشانی نورانی ملت وامت اسلامی نوشته شده است متذکر شد: امروز ملت یمن این تجربه عزت بخش را تکرار می‌کنند.

ابوترابی فرد با بیان اینکه ملت سوریه نیز در این راه قدم بر می‌دارد گفت: لازم به ذکر است که ملت یمن و ملت فلسطینی که شهدای بسیاری را در راه اسلام داده است در این راه گام بر می‌دارند، و این جبهه مقاومت اسلامی نماد اشداعلی‌الکفار است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کنار این گام استوار  این مجلس که با حضور مذاهب مختلف و اسلامی شکل گرفته است نماد رحماء و بینهم است.

وی با بیان اینکه امروز ایران از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب همه و همه در کنار هم‌اند بیان داشت: ایران امروز زیباترین شکل وحدت ملی را به نمایش گذاشته است با همه دسیسه‌هایی که دشمن برای از بین بردن وحدت ایران اسلامی بکار برده است.

ابوترابی فرد با تأکید بر اینکه در سایه پیامبر و رهبری صالح، فرزانه و ذوب شده در قرآن و اهل بیت ملت ایران راه وحدت و انسجام را می‌پیماید تصریح کرد: امروز هدف اصلی جبهه اسلامی تحکیم مقاومت و ایستادگی در برابر نظام سلطه است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: جامعه اسلامی با مقاومت در برابر کفر و سلطه و تحکیم پیوندهای استوار در درون خویش می‌تواند برکات مختلفی را در ابعاد مختلف زندگی مشاهده کند.

وی افزود: امیدوارم در سایه قرآن، در سایه وجود اقدس پیامبر اعظم، در پرتو هدایت‌های الهام بخش و راهگشای ناخدای خدامحور انقلاب اسلامی در مسیر وحدت جامعه اسلامی گام برداریم و روبروی نظام سلطه از همه ارزش‌های خود دفاع کنیم.

ابوترابی فرد با بیان اینکه خدا را بابت میلاد دو پیامبر بزرگ یعنی حضرت عیسی مسیح و پیامبر خاتم سپاسگزارم تصریح کرد: مسیحی که کلمه‌الله و بنده فرزانه خدا و پیامبر رحمت است و عالم را به وجود نورانی خود روشن کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین پیامبر خاتم که راه حضرت مسیح را با آموزه‌های قرآن تداوم بخشیدند پس این ایام را به همین دلیل ایام وحدت امت اسلامی می‌دانیم.

ابوترابی فرد در پایان خاطر نشان کرد: از همه دعوت می‌کنم در یک جبهه واحد رویاروی کسانی که در اندیشه شکستن وحدت موحدین و امت اسلامی هستند یکپارچه بایستند و از امنیت، سلامت و عزت اسلام، موحدین عالم و همه پیروان مکاتب الهی دفاع بنماییم و به یاری خداوند به پیروزی و عزت روز افزون برسیم.

انتهای پیام/

 برای دریافت پیامک‎ها و اخبار باشگاه خبرنگاران جوان به کانال تلگرامی ما بپیوندید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار