ساخت کوچکترین منبع نور مرئی جهان به کمک گرافن

محققان به کمک رشته‌های گرافن منبع نور مرئی یا لامپ حبابی تولید کردند که کوچکترین لامپ حبابی جهان است.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، محققان برای اولین بار با استفاده از رشته‌های گرافن یک منبع نوری مرئی بر روی یک تراشه ساختند. هنگامی که جریان از رشته‌های گرافن عبور می‌کند، این رشته‌ها داغ و برافروخته می‌شوند و نور ساطع می‌کنند. این تراشه‌ حاوی گرافن، کوچکترین لامپ حبابی جهان است. تیم تحقیقاتی از دانشگاه ملی سئول و دانشگاه کلمبیا آمریکا و مؤسسه تحقیقاتی استاندارد و علوم کره، برای اولین بار منبع نور مرئی بر روی تراشه را با استفاده از رشته‌های گرافن ابداع کردند.

جیمز هون، استاد مهندسی مکانیکی در دانشگاه کلمبیا می‌گوید: ما کوچکترین لامپ حبابی جهان را ساخته‌ایم که این نوع جدید از نشر کننده‌های نوری «پهن باند» می‌توانند با تراشه‌ها ادغام شوند و راه را برای تولید نمایشگرهای با ضخامت اتمی، انعطاف‌پذیر و شفاف و همچنین ارتباطات نوری براساس گرافن هموار کنند. این تیم تحقیقاتی نشان دادند که گرافن را می‌توان تا دماهای بالاتر از 2500 سانتی‌گراد حرارت داد. این دما برای ملتهب و گداخته شدن گرافن کافی است.

توانایی گرافن برای رسیدن به چنین دماهای بالایی بدون ذوب کردن الکترودهای فلزی یا بستر به دلیل خصوصیات منحصر به فرد آن است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

برچسب ها: نور ، گرافن ، لامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار