قائم مقام صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه تشکل قدرتمندی در صنایع پایین دستی نفت و گاز نداریم گفت:باید سازمان توسعه مانند پتروشیمی نقش بسیاری را برای پیشگیری طرح های مورد نظر ایفا کند .

تشکل قدرتمندی در پرژوه نفت و گاز نداریمبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی خسرو تاج قائم مقام صنعت معدن و تجارت در دهمین همایش سالانه اتحادیه صادر کنندگان نفت و گاز و پتروشیمی با اشاره به کاهش قمیت نفت در بازارهای جهانی اظهار داشت: اگر قیمت نفت در سال آینده زیر 30 دلار باقی بماند و متوسط آن 25 دلار باشد، با فرض صادرات یک میلیون بشکه نفت 9 میلیارد دلار درآمد عاید ایران می‌شود.

وی افزود: اگر گفته وزیر نفت محقق شود و نیم میلیون بشکه به صادرات نفت ایران اضافه شود آنگاه درآمد نفتی ایران چیزی بین 13.5 تا 14 میلیارد دلار است که معادل کل صادرات محصولات پتروشیمی در سال 93 است.

قائم‌مقام وزیر صنعت ادامه داد: این شرایط بهترین فرصت را برای رفتن به سمت اقتصاد غیرنفتی و توجه به صنایع پایین‌دستی فراهم کرده است، زیرا در کنار پایین آمدن قیمت نفت شاهد کاهش قیمت گاز از 1200 دلار به 300 دلار در گاز مایع طبیعی LPG هستیم.

خسروتاج با اشاره به سبد محصولات پتروشیمی و صادرات این سبد گفت: متأسفانه کاهش قیمت نفت و گاز موجب شده است که قیمت سبد پتروشیمی از 800 دلار به 500 دلار برسد.

وی با اشاره به تشکل قدرت مندی در صنایع پایین دستی نفت و گاز و سازمان توسعه ای نداریم گفت: سازمان توسعه ووتجارت مشابه سازمان پتروشیمی در این زمینه نقش ایفا کندو این موضوع بحث تخصصی است و کار دولتمردان نبوده بلکه کسانی که در حوزه نفت و گازو پتروشیمی فعالیت میکند میتوانند این موضوع را پیگیری کنند.

خسرو تاج گفت: یکی از مشکلات صادر کنندگان نحوه حضور در بنگاه ها و اتحادیه ها است که باید برای حضور در بازار به سمت خود انتظامی حرکت کرده وتحرکی در بخش صادرات ایجاد نماید.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: اقتصادی ، نفت ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار