مدیر کل دفتر توسعه کسب و کار بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از افزایش تعداد پایگاه‌های صادرات محصولات دانش‌بنیان تا سال آینده خبر داد.

روح‌الله استیری مدیر کل دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در راستای توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان و کمک به شرکتهای دارای پتانسیل صادراتی در ورود به تجارت بین الملل امور بین‌الملل و تبادل فناوری به حمایت در ایجاد پایگاه‌های صادراتی تخصصی توسط بخش خصوصی طی یک سال اخیر در کشور چین در حوزه داروهای گیاهی ، کشور عراق‌، ترکیه و لبنان در کلیه حوزه‌‌های دانش‌بنیان و کشور عمان در حوزه فناوری اطلاعات نموده است. 

وی در ادامه افزود: پایگاه‌های صادراتی محصولات دانش‌بنیان مکان بازرگانی واقتصادی است که توسط شکل های صادراتی یا خصوصی در کشورها ایجاد می‌گردد و با استفاده از نیروهای متخصص بومی یا غیر بومی خدمات تجاری لازم جهت تسهیل و پشتیبانی از روند صادرات محصولات ایرانی در کلیه موارد از قبیل تحقیقاتی، مشاوره‌ای، سرمایه گذاری، برنامه ریزی و تاسیس دفاتر تجاری و سایر خدمات تجاری را فراهم می‌کند. 

استیری بیان کرد: شناسایی میزان و آمار محصولات دانش‌بنیان مشخص نیست، پروژه‌هایی زیر ساختی در این خصوص در دفتر بین الملل انجام می‌‌شود که حداقل 200 محصول صادراتی داشته باشیم . 

استیری در خصوص برنامه توسعه پایگاه‌های صادراتی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع حمایت از ایجاد پایگاه‌های صادراتی درحوزه دانش‌بنیان معاونت امور بین‌الملل و تبادل فناوری در نظر دارد تا سال آینده تعداد پایگاه‌ها را افزایش داده و ایجاد پایگاه‌ صادراتی در حوزه آفریقا، خلیج فارس و آسیانی میانه از برنامه‌های کوتاه مدت این معاونت است. 

وی بیان کرد: حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی از ابزارهای اصلی توسعه محصولات است و شرکتهای صادر کننده بزرگ همواره حضور مستمر و پر رنگی در نمایشگاه‌های بین المللی دارند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار