واعظ موسوی گفت:دشمنان با ایجاد تفرقه می‌خواهند بر منابع مالی و انسانی مسلمانان تسلط کافی داشته باشند و با غافل‌گیر کردن مسلمانان و کاهش نیروها و انداختن آنها به جان یکدیگر سبب تضعیف صفوف مسلمانان شوند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی ضمن تبریک هفته وحدت، بیان کرد: برادران اهل سنت ولادت پیامبر اکرم(ص) را 12 ربیع‌الاول و علمای شیعه 17 ربیع‌الاول می‌دانند، امام خمینی(ره) بر اساس تدبیر و برای از بین بردن ریشه‌های اختلاف و راه‌های نفوذ دشمن با نامگذاری هفته وحدت، این تهدید را به فرصت تبدیل کردند.

وی گفت: پیامبر اکرم(ص) به عنوان پیامبر خاتم(ص) مورد قبول همه مذاهب مختلف اسلامی بوده و می‌تواند به عنوان یکی از نقطه‌های محوری اتحاد، انسجام و وحدت بین همه امت قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری توطئه‌های دشمنان را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: دشمنان اسلام به دلیل آنکه همواره از وحدت مسلمانان و انسجام موجود بین مسلمین ضربه‌ها و لطمه‌های جبران ناپذیری خوردند، به دنبال ایجاد نفوذ در بین صفوف مسلمانان هستند تا بتوانند نقشه‌های شوم خود را بر اساس آنچه ترسیم کردند، عملی کنند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان با ایجاد تفرقه می‌خواهند بر منابع مالی و انسانی مسلمانان تسلط کافی داشته باشند و با غافل‌گیر کردن مسلمانان و کاهش نیروها و انداختن آنها به جان یکدیگر سبب تضعیف صفوف مسلمانان و از بین رفتن امکانات آنها شوند.

واعظ موسوی گفت: دشمنان می‌خواهند زمینه‌ای برای صدور سلاح‌های مختلف مهیا کنند تا کمپانی‌های ساخت اسلحه در کشورهای غرب به ویژه آمریکا به مطامع شوم خود برسند، به همین دلیل همواره به اختلاف بین مذاهب مختلف شیعیان می‌پردازند.

وی اظهار کرد:‌ دشمنان همواره وجود اختلافات سنگین و عمیق بین اقشار مختلف مسلمانان را تبلیغ می‌کنند و درصدد القای اختلافات و کینه‌های دیرینه در بین مسلمانان هستند و این وظیفه علما، فرهیختگان و پیشگامان امت اسلامی است که دست به دست یکدیگر دهند و با اندیشیدن ساز و کارهای مناسب راه‌های نفوذ دشمن را ببندند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مسلمانان باید از کوچک‌ترین اختلافات جلوگیری کنند، گفت: مسلمانان باید به صورت ید واحد در مسیر دفاع از کیان و آرمان‌های اسلامی و منافع امت اسلامی زیر پرچم اسلام گام بردارند و از آیین اسلامی و آموزه‌های پیامبر اکرم(ص) به عنوان سد محکم و دژ تسخیرناپذیر در برابر استکبار دفاع کنند.

وی در پایان تصریح کرد: اگر علما و پیشگامان در این مسیر گام بردارند، جامعه اسلامی این آمادگی را دارد که اختلافات را کنار بگذارد و با دادن دست وحدت و انسجام به یکدیگر خواهند توانست، علاوه بر تامین منافع خود در برابر دشمنان صف واحد و یکپارچه تشکیل دهند و جلوی هر گونه نفوذ دشمن را در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اطلاعاتی، علمی و نظامی بگیرند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ت
برچسب ها: قم ، مسلمانان ، مراقب ، تفرقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.