سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان کشورمان گفت:‌ برگزاری دیدارهای دوستانه سطح بالا، مهم ترین دغدغه کادر فنی است و امیدواریم شرایط حضور در اردوی ترکیه فراهم شود.

مهمترین دغدغه کادر فنی دیدارهای دوستانه است/به حضور در ترکیه امیدواریمامیرحسین پیروانی در گفتگو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اردوی آماده سازی تیم ملی جوانان اظهار داشت: طبق برنامه از پیش تعیین شده که به فدراسیون فوتبال و کمیته فنی ارائه کردیم، اردوی 5 روزه‌ای را از 15 دی ماه به مدت 5 روز در پیش داریم، قرار بود پس از این اردو از 20 دی ماه در مسابقات سن‌پترزبورگ روسیه شرکت کنیم که با منتفی شدن حضور در این رقابت ها در تلاش هستیم از 30 دی ماه در مسابقات شش جانبه ترکیه شرکت کنیم، امیدوارم با مهیا شدن شرایط به مسابقات ترکیه اعزام شویم چرا که فرصت بسیار مناسبی در راه آماده سازی تیم ملی است.
 
وی ادامه داد: بارها در کمیته فنی و کمیته جوانان اعلام کرده‌ام تیم ملی نیاز به برگزاری دیدارهای تدارکاتی قوی برای حضور قدرتمندانه در مرحله نهایی مسابقات قهرمانی آسیا دارد و برگزاری اردو بدون انجام دیدار دوستانه در حال حاضر فایده زیادی برای ملی پوشان جوان ندارد.
 
سرمربی تیم ملی جوانان ادامه داد: در اردویی که از 15 دی ماه برگزار می شود حدود 8 بازیکن جدید از لیگ های مختلف رده سنی جوانان و استان های مختلف ارزیابی خواهیم کرد، عملکرد این بازیکنان را با کمک همکارانم در تیم ملی جوانان از نزدیک و با حضور در مسابقات گوناگون زیر نظر گرفته و به اردو دعوت کرده ایم، در اردوی قبلی نیز 10 بازیکن جدید به تمرینات دعوت شده و شرایط آنها برای همراهی تیم ملی جوانان در نظر گرفته شد، به هر حال با بررسی دقیق عملکرد اردونشینان نفرات شایسته را به مسابقه ترکیه می بریم.
 
پیروانی در مورد سطح مسابقات ترکیه گفت: قرار است 5 تیم بحرین، عربستان، اوکراین، آذربایجان و تیم ملی جوانان ایران در این رقابت‌ها شرکت کنند، ضمن اینکه یک تیم دیگر نیز به رقابت های ترکیه دعوت می شود، تیمی از ترکیه در این رقابت ها حضور ندارد. هر چند تمام این تیم ها زیر 21سال هستند و شرایط سنی آنها از تیم ما 2 سال بالاتر است اما هیچ اعتراضی به این موضوع نداریم چرا که از رقابت با این تیم‌ها استقبال می کنیم.
 
وی ادامه داد: دیدارهای تدارکاتی مهم ترین دغدغه کادر فنی تیم ملی جوانان است و امیدوارم شرایط شرکت در اردوی ترکیه قطعی شود.
 
سرمربی تیم ملی جوانان درباره این که امیدی به پایان طلسم راهیابی به جام جهانی جوانان وجود دارد یا خیر، بیان کرد: همان طوری که می دانید در 40 سال گذشته تیم ملی جوانان ایران تنها یک بار و آن هم با چهارمی در رقابت های تهران در زمان سرمربیگری مهدی مناجاتی به جام جهانی راه یافت، اما به شاگردانم اعتماد ویژه ای دارم چرا که آنها از قابلیت و استعداد بالایی بهره می برند، ضمن اینکه 3 بازیکن ما در لیگ برتر بزرگسالان به صورت ثابت و چند بازیکن به صورت ذخیره به میدان می روند. این مسئله بار تجربی این جوانان را بالا می برد.
 
وی افزود: اگر در 5 تورنمنت که برنامه آن را در اختیار کمیته فنی و فدراسیون فوتبال قرار داده‌ایم شرکت کنیم شانس حضور در جام جهانی افزایش می‌یابد اما در غیر این صورت کار بسیار دشواری پیش رو داریم.
 
 پیروانی افزود: در دوره‌های گذشته تیم ملی جوانان، سفرها و تورنمنت‌های پرتعدادی را برای شرکت در مرحله نهایی جوانان آسیا پشت سر گذاشت، اما در حال حاضر تیم ملی جوانان تنها یک دیدار دوستانه مقابل ایتالیا داشته و برای قدرت نمایی در آسیا باید در بازی‌های دوستانه با تیم‌های خوبی مقابله کند تا بار تجربی و فنی جوانان ملی پوش افزایش یابد.
 
سرمربی تیم ملی جوانان درباره وضعیت قرارداد کادر فنی گفت: مسائل مالی و قرارداد در اولویت‌های بعدی کادر فنی تیم ملی جوانان قرار دارد و بازی‌های دوستانه اولویت ما است، اما برای سال جدید در هفته آینده قرارداد می‌بندیم چرا که تنها یک ماه از قرارداد قبلی ما گذشته است.
 
انتهای پیام/
 
*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار