گردشگری خوراک در شیراز رونق می گیرد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از شیراز، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس در نخستین همایش علمی تخصصی گردشگری خوراک  در شیرازبر ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌های استان فارس برای توسعه گردشگری تأکید کرد و اظهار داشت: گردشگری خوراک از انواع گردشگری‌هاست که با توجه به ظرفیت‌های موجود در این استان، می‌طلبد این نوع گردشگری در فارس به‌‌ویژه شهر شیراز رونق گیرد.

محسنی نژاد اظهار داشت: با توجه به تعدد و تنوع خوراک‌هایی که در استان فارس وجود دارد، می‌طلبد در منوی رستوران‌ها و تأسیسات اقامتی و پذیرایی این استان از انواع خوراک‌ها استفاده شود و این موضوع تنها از طریق آموزش‌های تخصصی صورت می‌گیرد.
 
در ادامه این همایش، نکیسا جزانریان یکی  از مدرسان دانشگاه  در سخنانی بابیان اینکه تاکنون 120 خوراک سنتی در شیراز شناسایی شده گفت: شیراز می‌تواند قطب گردشگری خوراک و نوشیدنی و به‌عنوان یکی از شهرهای خلاق در حوزه گردشگری خوراک نیز معرفی شود.

وی افزود: ظرفیت‌های بالقوه بسیاری در شیراز و استان فارس وجود دارد که هنوز بالفعل نشده که جا دارد هرچه سریع‌تر این ظرفیت‌ها  در ابعاد ملی و بین‌المللی شناسایی و معرفی شوند.
جزائریان با تأکید بر اینکه در حوزه گردشگری خوراک غفلت کرده‌ایم، افزود: گردشگران ورودی به ایران و به‌تبع آن فارس و شیراز دیگر تمایل به خوردن چلوکباب و جوجه‌کباب ندارند و حاضرند ذرت با سس بخورند اما چلوکباب نخورند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: در حال حاضر با انواع گردشگری‌ها مواجهیم و گردشگران به دنبال تجربه کردن پدیده‌ها و جاذبه‌های جدید هستند که گردشگری خوراک نیز ازاین‌دست مقوله‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: زمانی مسافران و گردشگران، غذا و خوراک سفر را با خود حمل می‌کردند اما در حال حاضر نوعی گردشگری به‌نام خوراک وجود دارد که گردشگران می‌توانند با نحوه تهیه و عرضه خوراک‌ها و غذاهای بومی هر منطقه آشنا شوند.

جزائریان اظهار داشت: در حال حاضر تورهای آشپزی بسیاری در دنیا رواج یافته که بسیار جذاب و خاطره‌انگیز است چراکه گردشگران در قالب این تورهای چندروزه می‌توانند در مزارع و آشپزخانه‌های کشور مقصد کارکنند  و بعد از آموزش‌های تخصصی، خوراک‌هایی که خود طبخ کرده‌اند میل کنند.

کارشناس میراث فرهنگی افزود: تنوع فرهنگی  پایه و اساس گردشگری خوراک را شکل می‌دهد و می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
انتهای پیام/ب
برچسب ها: گردشگری ، خوراک ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.