سخنگوی بیست و نهمین کنفرانس وحدت گفت: کنفرانس وحدت فردا با سخنرانی رئیس جمهور آغاز می شود.

کنفرانس وحدت فردا با سخنرانی رئیس جمهور آغاز می شود/ علمای اسلام با رویکرد فرهنگی با فتنه‌ها مقابله کنند
به  گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگارات جوان منوچهر متکی سخنگوی بیست و نهمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در نشست خبری این کنفرانس که امروز (5 دی) در هتل استقلال تهران برگزار شد،‌ در تشریح برنامه‌های این کنفرانس اظهار داشت: در شرایطی که تحولات چشم‌گیری در مناطق مختلف جهان و بطور خاص جهان اسلام در حال رخ دادن است عنوان این کنفرانس را به ارزیابی مسائل جهان اسلام اختصاص داده‌ایم.

وی با بیان اینکه مولفه های اقتدای آفرین مسلمین وجهان اسلام باید شناسایی شود گفت: در مسیر جهان اسلام فتنه‌های متعددی در حال اجرا است که باید با شناخت توانایی‌های جهان اسلام این فتنه ها برچیده شوند.

وی در ادامه افزود: حول موضوع اصلی این کنفرانس 4 کمیسیون ترتیب داده شده که یکی از این کمیسیون‌ها مربوط به ارزیابی شرایط کنونی جهان اسلام ، 2 کمیسیون دگیر به علل بروز بحران در جهان اسلام، و یک کمیسیون دیگر نیز به راه‌های رهایی از این بحران‌ها تعلق دارد.

وی تصریح کرد: کنفرانس وحدت فردا با سخنرانی رئیس جمهور آغاز می شود و صاحبنظران و مقامات شرکت کننده در کنفرانسی در ادامه به سخنرانی می پردازند.

متکی با بیان اینکه چند صد مهمان خارجی در این کنفرانس حاضر خواهند شد ، بیان داشت: در این کنفرانس 175 چهره جدید وجود دارد و حضور اساتید و دانشگاهیان ،‌امسال نمای متفاوتی امسال در این کنفرانس داد‌ه اند.

سخنگوی بیست و نهمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: یکی از برنامه‌‌ریزی‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تغییر نگاه و فعالیت‌های این مجمع است، بدین ترتیب که این فعالیت‌ها نباید صرفا درخواست دانسته شوند بلکه باید رویکرد عملیاتی پیش گیرند.

متکی با بیان اینکه مقابله با دشمنان جهان اسلام مستلزم اقدام عملی است تصریح کرد: دشمنان جهان اسلام بدترین و خشن‌ترین شیوه‌ها را برای مخدوش کردن چهره رحمانی پیامبر اسلام پیش گرفته‌اند که در چنین فضایی به صرف توصیه و نصیحت نمی‌توان وحدت را ایجاد کرد.

وی در ادامه بیان داشت: روند خشن و تروریستی با کوشش اسلامی که رویکرد دشمنان اسلام است رو به نابودی قرار دارد زیرا حامیان این گروه های تکفیری اکنون دچار تناقض شده‌اند،‌تناقضی میان حمایت از گروه‌های تروریستی و نیز ادعای مبارزه با این گروه‌ها.

وی ایجاد اعوجاج میان اقدامات و تفکرات دشمنان اسلام را از دیگر عوامل نابودی آنها خواند و گفت: این فتنه‌ها باید توسط علمای جهان اسلام با رویکرد فرهنگی مورد مقابله واقع شوند.

متکی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگان جوان،‌در خصوص چگونگی پرداخت به مسائل کشورهای نیجریه، سوریه و عراق در این کنفرانس اظهارداشت: ما میهمانانی از نیجریه داریم و در کمیته‌ای با عنوان مساعی حمیده بحران‌های مهم جاری و به طور ویژه مسائل نیجریه و عراق و سوریه را مورد بررسی قرار می دهیم.

سخنگوی بیست و نهمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در پاسخ به  دیگر سوال باشگاه خبرنگاران،‌ در خصوص چگونگی حضور نمایندگان کشور عربستان و نیز بررسی مسئله منا تصریح کرد: از کشور عربستان نماینده‌ای نداریم ،‌ اما برخی از صاحبنظران و اندیشمندان عربستانی در اجلاس ما حاضر خواهند بود و موضوعاتی از قبیل فاجعه منا در این کنفرانس مطرح خواهد شد.

وی در خصوص تغییراتی که در اقدامات این کنفرانس برنامه‌ریزی شده است گفت: بخشی از کار ما در این کنفرانس تغییراتی از قبیل تغییر در چارچوب بحث هسته‌های تقریب است و از نگاه ما تنها اقلیتی محدود به دنبال اقدامات تکفیری هستند لذا ما عملیاتی کردن وحدت را در دستور کار این کنفرانس داریم.

متکی با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از مهمانان این کنفرانس اعضای جدید هستند، تاکید کرد: یکی از تدابی رعملیاتی ما این است که دعوت شوندگان ما ارتباط مستمر خود را تا برگزار کنفرانس بعدی حفظ کنند و این ارتباطات تنها در حضور در کنفرانس‌های سالانه محدود نشود.

سخنگوی بیست و نهمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی به کمیسسون‌های جوانان و دانشجویان در این کنفرانس اشاره کرد و بیان داشت: مهمان‌هایی از تشکل‌های دانشجویی داریم و نمایندگانی از جوانان ایرانی نیز در این کمیسیون شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به اتفاقات نیجریه اظهار داشت: علامه زکزاکی از میهمانان این کنفرانس و عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب است و وضعیت پیش آمده برای وی ما را بسیار نگران کرده است و رئیس شورای عالی مجمع ضمن محکوم کردن اقدامی که منجر به آسیب‌دیدگی وی شد در تماس با سازمان‌های حقوق بشری خواهان توجه و پیگیری لازم شده‌اند.

وی با اشاره به حوزه زنان و نقش زنان در خروج جهان اسلام از بحران اظهار داشت: ما میهمانانی از زنان ایرانی و خارجی را در کمیسیون زنان و خانواده و نیز اتحادیه زنان مسلمان جهان خواهیم داشت، و امیدواریم که بانوان نیز در این زمینه نقش‌آفرینی موثر داشته باشند.

متکی در خصوص اثر هنری که با نام محمد رسول الله خلق شد، بیان داشت: این اثر همواره مورد حمایت و تبلیغ مجمع تقلید قرار دارد و بنا داریم این اثر بی نظیر را گسترش دهیم.

سخنگوی بیست و نهمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه این کمیسیون به مدت 3 روز و تا بعد از ظهر روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت،‌اظهار داشت: این کنفرانس با سخنرانی رئیس جمهور آغاز خواهد شد و پس از آن به تناسب زمانی که در اختیار داریم قرار است حدود 10 تن از چهره‌های شاخص حاضر در کنفرانس سخنرانی کنند و از طرفی دیگر دیدار برخی شرکت‌کنندگان کنفرانس با رهبر معظم انقلاب نیز در دستور برنامه ها قرار دارد،‌ که امیدواریم این کنفرانس مبنایی برای از میان برداشتن فتنه‌های مانع وحدت کشورهای اسلامی شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: متکی ، کنفرانس ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار