با حضور وزیر آموزش و پرورش ، همایش ملی آموزش ابتدایی در خراسان جنوبی برگزار شد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ با حضور وزیر آموزش و پرورش ،همایش ملی آموزش ابتدایی در خراسان جنوبی برگزار شد .

وزیر آموزش و پرورش امروز در همایش ملی آموزش ابتدایی گفت : در سند تحول نظام آموزش و پرورش ، زیر نظامهایی شامل منابع انسانی ، مدیریت و رهبری آموزشی ، فضا و تجهیزات ، پژوهش و ارزشیابی ، مالی و منابع بودجه ای و برنامه درسی تبیین شده که ارکان نظام آموزش و پرورش است .

فانی با گرامیداشت یاد و نام و تلاشهای دکتر شکوهی پدر علم تعلیم و تربیت ایران گفت: دکتر شکوهی نمونه یک معلم واقعی است که نگاه عمیقی به تربیت انسانها دارد.

وی ، منابع انسانی را در رأس زیرنظامهای نظام آموزش و پرورش دانست وافزود: تحول در نظام آموزش و پرورش با تحول در منابع انسانی میسر می شود که مهمترین رکن آن معلم است .

وزیر آموزش و پرورش ، اجرای طرح انسداد مبادی بیسوادی در دولت یازدهم را مطلوب ارزیابی کرد و افزود : در این طرح دانش آموزان بازمانده از تحصیل ، خانه به خانه شناسایی و وارد مدرسه شدند

دبیر ستاد علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با بیان اینکه آموزش ابتدایی زیر ساخت تحصیلات جامعه است گفت: اگر در دوران کودکی به ویژه پیش دبستانی بتوانیم کودکانی تربیت کنیم که خودمدیریت باشند، اثرات خوبی در نظام آموزش خواهد داشت.

کمال خرازی ، مطالعه کارکردهای مغز و ذهن انسان ها به ویژه در دوران کودکی را مهم ترین کارکرد علوم فناوری شناختی در عصر حاضر عنوان کرد .

حجت الاسلام والمسلمین رضایی ، امام جمعه بیرجند هم در این مراسم با بیان این که باید تربیت اسلامی ایرانی را به فرزندان خود بیاموزیم، گفت: تربیت ، تغییر رفتار برای تعالی نسل آینده ساز انقلاب است.

وجه اله خدمتگذار استاندار خراسان جنوبی نیز با یاد کردن از بزرگانی همچون دکتر شکوهی و پروفسورها گنجی، معتمد نژاد و بلالی دیار گفت: خراسان جنوبی با دارا بودن گنجینه های عظیم علمی، فرهنگی ترین استان کشور است.

عباس لامعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم برگزاری همایش ملی آموزش ابتدایی را فرصت مغتنمی برای معرفی خراسان جنوبی دانست.

در ادامه همایش ملی آموزش ابتدایی کشور ، از تمبر یادبود دکتر شکوهی رونمایی شد و فرش دستبافی با تصویر مقبره ابن حسام و چهره دکتر شکوهی به فرزند شکوهی اهداء شد .

بازدید از نمایشگاه توانمندیهای دانش آموزان خراسان جنوبی از دیگر برنامه های وزیر آموزش و پرورش در اولین روز برگزاری همایش ملی آموزش ابتدایی کشور بود .

انتهای پیام/گ

برچسب ها: همایش ، ملی ، بیرجند ، خراسان ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.