به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،"افشین خوشگوار"در جمع دبیران تربیت بدنی ناحیه یک سنندج ضمن تشکر و قدردانی از تلاش ها و زحمات دست اندرکاران حوزه تربیت بدنی، به ماموریت ها و سیاست های کلی و کلان معاونت اشاره کرد و گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تمام برنامه ها و فعالیت ها در 7 شاخص برنامه محوری، مدرسه محوری، مشارکت محوری، فراگیرکردن فعالیت ها، اخلاق محوری، کیفیت بخشی و علمی و تخصصی کردن فعالیت ها عملیاتی می شود که در سال های اخیر شاهد توجه ویژه به مدرسه محوری در بخش تربیت بدنی بوده ایم.
وی افزود: این اعتقاد وجود دارد که هر طرح و برنامه ای بایستی در مدرسه که کانون تحول است اجرایی شود و تبعات و اثرات مثبت آن نیز در مدرسه ملموس و قابل مشاهد باشد.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کُردستان افزود: طرح های المپیاد ورزشی درون مدرسه ای، حیاط پویا، ورزش صبحگاهی، کانون های ورزشی درون مدرسه ای را به عنوان طرح های مکمل و متمم زنگ ورزش برشمرد و گفت: معتقدیم که تنها یک زنگ ورزش در هفته نمی تواند تامین کننده نیازهای دانش آموزانی باشد که هر آن در معرض بیماری هایی چون دیابت، چاقی و یا ناهنجاری های جسمانی هستند، باشد و به همین دلیل باید از طرق مختلف سرانه ساعات فعالیت بدنی دانش آموزان از طریق طرح های درون مدرسه ای افزایش یابد.
خوشگوار از توجه به برنامه محوری و تحلیل وضعیت موجود و برنامه ریزی جهت دستیابی به یک چشم انداز مشخص را در حوزه تربیت بدنی و سلامت از اولویت های مدنظر بیان کرد و گفت: لازم است در راستای تعمیم و توسعه ورزش به آحاد جامعه و خانواده ها به اشکال مختلف والدین دانش آموزان را به ورزش و فعالیت های بدنی تشویق کرد که در این راستا دبیران تربیت بدنی و ورزش در جلسات انجمن اولیا و مربیان بایستی حضور پیدا کنند و اثرات مثبت ورزش در زندگی اجتماعی و فردی را یادآور شوند.