عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: بنا داریم در دوره دوم جایزه مصطفی تعداد جوایز آن را به 5 جایزه افزایش دهیم .

خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا عارف عضو شورای انقلاب فرهنگی و عضو شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی در ششمین جلسه شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی که صبح امروز در هتل پارسیان آزادی برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق بحث چندین ساله که در شورای انقلاب فرهنگی داشتیم و با توجه به راهبردهایی که در زمینه علم و فناوری وجود دارد جایگاه اولی داشته باشیم وافق جایگاه جمهوری اسلامی را که مرجعیت علمی در اسلام و تاثیر گذاری علمی در دنیای اسلام است از طریق آن راهبردهایی را مشخص کنیم که یکی از این راهبردها جایزه مصطفی است. 

وی در ادامه افزود: از این طریق خواستار این هستیم که همبستگی علمی را در دنیای اسلام بیشتر کنیم و سعی کنیم با تعامل علمی در دنیای اسلام بتوانیم با دنیای غرب رقابت کنیم که با تلاش دو ساله‌ای که داشتیم دیروز اولین دوره جایزه با موفقیت برگزار شد امروز نیز در اولین جلسه دوره دوم بحث شد تا زمینه‌های جایزه عمومی را گسترش دهیم و علوم شناختی و اقتصاد اسلامی را به حوزه عمومی اضافه کنیم. 

وی بیان کرد: جایزه دو گروه دارد گروه اول دانشمندانی هستند که در کشورهای اسلامی فعالیت می‌کنند گروه دوم مسلمانان سراسر کشور هستند که در گروه جهان اسلام سه جایزه نانو ،بایو سلامت ، و ICT را داشتیم. ولی در بخش دانشمندان مسلمان یک جایزه داشتیم که آن را گسترش دادیم. 

عارف تصریح کرد: همچنین در خصوص حوزه‌های علمی جایزه هم‌اکنون 4 جایزه علمی داشتیم ، حوزه علوم ، فناوری نانو، زیستی پزشکی، ICT و یک جایزه هم جایزه عمومی بود که هم‌اکنون مقرر شد حجم تقاضاهای حوزه چهارم که جایزه عمومی ما است و دو شاخص اصلی را دارد از یک جایزه به دو جایزه افزایش پیدا کند یعنی مجموعا 5 جایزه خواهیم داشت. 

همچنین سایر حوزه‌های علوم از جمله حوزه‌های شناختی، پزشکی ، اقتصاد و بانکداری اسلامی هم امکان استفاده از این دو جایزه گروهی را خواهند داشت. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار