مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تا کنون 16 هزار و 592 واقعه تولد در این استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5.5 درصد رشد دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ محمدعلی رفیع پور به مناسبت روز ثبت احوال افزود: از این تعداد موالید ثبت شده 9 هزار و 314 مورد در نقاط شهری و 7 هزار و 278 مورد در نقاط روستایی بوده است.

وی اضافه کرد: از مجموع ولادت های ثبت شده 8 هزار و 604 مورد مربوط به پسران و 7 هزار و 988 مورد مربوط به دختران بوده است.

رفیع پور گفت: به طور متوسط در هر شبانه روز 60 واقعه تولد در چهارمحال و بختیاری به ثبت می رسد.

وی از کسب رتبه سوم ساماندهی ثبت وقایع حیاتی این استان در سطح کشور خبر داد و گفت: امسال میانگین ثبت وقایع حیاتی در چهارمحال و بختیاری 99.8 درصد بوده که این میزان در کشور 98 درصد است.

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری افزود: در این مدت 3 هزار و یک واقعه فوت نیز در استان ثبت شده که یکهزار و 788 مورد آن مردان و یکهزار و 223 مورد زنان بودند.

رفیع پور گفت: به طور متوسط در هر شبانه روز 11.1 واقعه فوت در این استان به ثبت می رسد.

وی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون 7 هزار و 872 مورد ازدواج نیز در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده که به طور متوسط در هر شبانه روز 31 مورد بوده است.

رفیع پور اضافه کرد: همچنین در این مدت 946 واقعه طلاق در استان ثبت شد.

وی خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری جزء استان هایی است که کمترین طلاق در آن ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان چهارمحال و بختیاری گفت: براساس بررسی صورت گرفته در اسناد هویتی سنوات گذشته، انتخاب نام ائمه معصومین (ع) همیشه مورد استقبال مردم بوده است.

رفیع پور افزود: امسال اسامی امیرعلی، محمد طاها، ابوالفضل، حسین، امیرحسین و محمد بیشترین نام های برگزیده برای پسران و فاطمه، زهرا، نازنین زهرا، یسنا و زینب بیشترین اسامی دخترانه انتخاب شده از سوی خانواده ها برای نوزادان این استان بوده است.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: ثبت احوال ، ولادت ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.