وقتی هلاکت علوش به روند صلح سوریه مرتبط می شود!

شماری از سرکردگان گروه های معارض سوری تاکید کردند مرگ علوش نباید به توقف روند صلح منجر شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه فرانس 24، چندین تن از رهبران گروه شورشی جیش الاسلام در حمله هوایی روز جمعه در حومه شرقی دمشق کشته شدند.

ناظران حقوق بشر سوریه و مخالفان سوری این خبر را تایید کردند. زهران علوش رئیس این تشکل شورشی نیز در بین کشته شدگان بود. این گروه یکی از مهم ترین گروه های شورشی در شرق دمشق است. هنوز معلوم نیست که این حمله هوایی از سوی چه کسانی انجام گرفته است.

خبر این حمله توسط ناظران حقوق بشر در سوریه تایید شده است. زهران علوش رئیس جیش الاسلام در حمله عصر روز جمعه کشته شد. این تشکل که از سوی عربستان سعودی و قطرحمایت می شود، یک گروه شورشی است. این گروه در سال دو هزار و یازده تشکیل شد.

جیش الاسلام در سال دو هزار و سیزده به سایر گروه های افراطی که با نیروهای رژیم (سوریه) نبرد می کردند، ملحق شد.

جیش الاسلام ده هزار نیرو در اختیار دارد و برخی از نیروهای این گروه از زندان های سوریه آزاد شده اند. علوش نیز در سال دو هزار و نه به زندان افتاد و در سال دو هزار و یازده مشمول عفو قرار گرفت.

جیش الاسلام در کنفرانس ریاض که در ماه دسامبر برگزار شد، شرکت کرد. این گردهمایی برای اتخاذ مواضع مشترک در خصوص مذاکره با دولت سوریه برگزار شد.

گردهمایی مخالفان سوری به موافقت با مذاکره با دولت بشار اسد و درخواست انتقال سیاسی حکومت منتهی شد. جیش الاسلام نیز تمایل خود به مذاکره را اعلام کرد.

در چنین شرایطی مرگ رئیس این گروه می تواند به پایان این تمایل منجر شود. هنوز کسی مسئولیت این حمله هوایی را بر عهده نگرفته است، اما بسیاری از گروه های شورشی در سوریه، مسکو را عامل این حمله معرفی می کنند.

جیش الاسلام به دلیل حمایت روسیه از بشار اسد، علیه این کشور اعلام جنگ کرده بود. ناظران منطقه ای بر این باورند که این مسئله آنقدر اهمیت ندارد که بتوان با تکیه بر آن روند صلح را که در ماه دسامبر و توسط سازمان ملل آغاز شد، متوقف کرد. سازمان ملل در این تاریخ طرح صلح برای سوریه تصویب کرد.
 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۵ دی ۱۳۹۴
شکر خدا به درک اسفل سافلین واصل شد
آخرین اخبار