دولت آمریکا آماده می شود صدها خانواده مهاجر غیر قانونی را اخراج کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع خبری آمریکایی روز پنجشنبه اعلام کردند دولت آمریکا قصد دارد صدها خانواده با اصالت آمریکای مرکزی را که غیرقانونی در آمریکا به سر می برند، اخراج کند.

این منابع اعلام کردند خانواده های مورد نظر که دست کم از یک بزرگسال و یک شخص زیر سن قانونی تشکیل شده اند، در جریان موج مهاجرت غیر قانونی از آمریکای مرکزی هم زمان با فرار از خشونت های حاکم بر منطقه در سال 2014، به آمریکا آمده اند.

بسیاری از رسانه های آمریکایی اعلام کردند ماموران مهاجرت عضو وزارت امنیت داخلی آماده می شوند از آغاز ماه ژانویه این اشخاص را بازداشت و از آمریکا اخراج کنند.

این منابع اعلام کردند خانواده های مورد نظر که صدها خانواده یا بیشتر می شوند، یک قاضی پیش از این حکم اخراج آنها را صادر کرده است.

وزارت امنیت داخلی در پاسخ به سوال خبرگزاری فرانسه از تایید این خبر خود داری کرد. اما گیلیان کریستنسن، سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا خاطر نشان کرد «مرز آمریکا به روی مهاجرت غیر قانونی باز نیست».

وی همچنین خاطر نشان کرد « اگر اشخاص به طور غیر قانونی به اینجا بیایند، نمی توانند از پناهندگی و سایر اشکال اقامت برخوردار شوند و دستور اخراج برای آنها صادر می شود و اخراج خواهند شد ».

بر اساس آمارهای وزارت امنیت داخلی آمریکا، این طرح اخراج در حالی روی می دهد که بعد از پاییز 2015 مهاجرت موج جدید دیگری از افراد زیر سن قانونی همراه با خانواده یا بدون همراهی خانواده از آمریکای مرکزی به آمریکا مشاهده شده است. 


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار