یک هکر رویای اتومبیل‌های بدون راننده را محقق کرد + تصاویر

یک هَکِرِ 26 ساله سانفرانسیسکویی اتومبیلی بدون راننده ساخته است که واقعاً کار می‌کند و مهم‌تر از آن اینکه این فناوری فقط چند هزار دلار هزینه دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، درحالی‌که شرکت‌هایی مانند گوگل، تِسلا و مرسدس میلیون‌ها دلار برای تحقیق و توسعه‌ی اتومبیل‌های بدون راننده صرف می‌کنند، یک هَکِرِ 26 ساله سانفرانسیسکویی به نام جورج هاتز اتومبیلی بدون راننده ساخته است که واقعاً کار می‌کند. مهم‌تر از آن اینکه این فناوری فقط چند هزار دلار هزینه دارد و می‌توان آن را بروی هر اتومبیلی نصب کرد. هاتز سابقاً به خاطر مهارت‌های افسانه‌ای‌اش در جیلبریک آیفون به شهرت رسیده بود. او در سن 17 سالگی نخستین فردی در دنیا بود که توانست قفل آیفون را بشکند و چند سال بعد هم یک پلی‌استیشن 3 شرکت سونی را هک کند. 

جورج پس از تحصیل در رشته‌ی هوش مصنوعی در دانشگاه کارنِگی مِلُن، تصمیم گرفت روی فناوری اتومبیل‌های بدون راننده خودش کار کند و به‌محض کامل شدن این فناوری ، این سیستم را مستقیماً به‌صورت اینترنتی به مشتریان بفروشد.  

اتومبیلی که معلم رانندگی خودش است + تصاویر

برای آزمایش این فناوری هاتز از اتوموبیل آکورا آی اِل ایکس 2016 خود استفاده کرد. وی روی داشبورد یک صفحه نمایش 21.5 اینچی، یک کامپیوتر کوچک لینوکس و درون جعبه داشبورد سنسورهای ردیاب کارگذاشت. اما آنچه فناوری هاتز را از دیگر اتومبیل‌های بدون راننده دیگر متمایز می‌کند، نرم‌افزاری است که به سیستم سخت‌افزاری اتومبیل کمک می‌کند مانند انسان رانندگی را خودش یاد بگیرد و با داده‌هایی پیش برود که بر اساس شیوه رانندگی انسان به وی داده می‌شود.

جالب است که بر اساس مقاله‌ای در «بلوم بِرگ بیزینِس» (Bloomberg Business) اوایل سال جاری هاتز در ملاقاتی با ، اِلون ماسک، مدیرعامل تسلا، بر سر مزایا و معایب هوش مصنوعی گفت‌وگو کردند و در آخر کار نیز ماسک به هاتز پیشنهاد کار داد که هاتز در طی ایمیلی عدم تمایل خودش را اعلام کرد.
  
ناگفته نماند با «جیلبریک کردن» می‌توان علاوه بر دسترسی به فایل‌های سیستمی دستگاه خود، از نرم‌افزارهای پولی نیز به‌صورت رایگان استفاده کرد. درواقع JailBreaker یا «زندان گریز» عنوانی است که به باطل کردن محدودیت‌های آیفون داده‌اند. 


اتومبیلی که معلم رانندگی خودش است + تصاویر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۰۳ دی ۱۳۹۴
دس خوش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۳ دی ۱۳۹۴
دمش گرممممم ....ایول داره
آخرین اخبار