عارف در جلسه هم‌اندیشی اصلاح طلبان؛

اصلاح طلبان برای باخت نیامدند/ اثرگذاری انتخابات سال 94 باید در انتخابات 96 نمود پیدا کند

رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: اثرگذاری انتخابات سال 94 باید در انتخابات 96 نمود پیدا کند.

مسئولیت نهایی کردن کاندیداهای اصلاحات بر عهده حوزه‌های انتخابیه استبه گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در جلسه هم‌اندیشی اصلاح طلبان که با عنوان "خانه‌ای برای ملت" امروز پنجشنبه (3 دیماه) در کانون توحید تهران برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت اظهار داشت: شرایط کشور، منطقه و نیز روندی که دولت تدبیر و امید در دو سال و نیم گذشته دنبال کرد زمینه‌ساز انتخاباتی پرشور شده است و برگزاری چنین انتخاباتی مستلزم مشارکت مردم است 

وی در ادامه وحدت و اجماع حداکثری را راهبرد جبهه اصلاحات برای تکرار انتخابات 92 دانست و گفت: امیدواریم جبهه اصلاحات بتواند در چارچوب خرد جمعی و همبستگی حضور شایان توجه را در انتخابات 94 داشته باشد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به تشکیل شورای سیاست‌گذاری اصلاحات، اظهار داشت: فعالیت این شورا قریب به 110 روز پیش از انتخابات آغاز شد و بر اساس تصمیمات این شورا کلیه امور اجرایی مربوط به انتخابات به حوزه‌های انتخابی واگذار شده است، همچنین مسئولیت نهایی کردن کاندیداهای اصلاحات بر عهده حوزه‌های انتخابیه است.

عارف در ادامه اظهار داشت: هیچ محدودیتی در ترکیب اعضای حوزه‌های انتخابیه لحاظ نشده است و این ترکیب مشتمل بر کلیه احزاب جبهه اصلاحات است و قرار نیست هیچ حزبی نادیده گرفته شود.

وی در ادامه از احزاب جبهه اصلاحات درخواست کرد: وحدت و اجتماعی که دستاورد جبهه اصلاحات پس از انتخابات 92 است، حفظ شده و در انتخابات پیش رو به کار گرفته شود.

رئیس بنیاد امید ایرانیان اظهار داشت: همه اعضای برای ما برجسته و مهم هستند، اما در راستای خرد جمعی باید از افرادی که می‌توانند نقش موثرتری داشته باشند، حمایت کنیم.

عارف با بیان اینکه دغدغه‌های جبهه اصلاحات تحقق آرمان‌های انقلاب است، تصریح کرد: ترجیح منافع ملی بر منافع جناحی که از آرمان‌های انقلاب است باید همواره تعیین کننده مسیر ما باشد.

وی همچنین در ترجیح منافع اصلاحات بر منافع حزبی نیز تاکید کرد و گفت: تلاش جمعی احزاب ما باید برای تحقق منافع جبهه اصلاحات باشد.

رئیس بنیاد امید ایران حفظ آرامش کشور را از ارکان اصلی حرکت جبهه اصلاحات دانست و گفت: نا آرامی‌هایی که در برهم زدن امنیت سخنرانی‌ها انجام می‌گیرد را از جانب مراجع مسئول پیگیری کنید و به دنبال رفتار متقابل نباشید.

عارف همچنین رعایت ضوابط قانونی در همه مراحل انتخابات را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: جبهه اصلاحات خود را موظف به رعایت قانون می‌داند و امیدواریم نهادهای اجرایی نیز در همین مسیر حرکت کنند تا شاهد همبستگی ملی باشیم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان افزود: پایبندی به اصل گفتگو و تاکید بر حفظ هویت اصلاح‌طلبی از ارزش‌های ما است و ما ضمن حفظ این هویت آماده گفتگو و تعامل حتی با رقبایمان هستیم.

وی تصریح کرد: رسیدگی به خواسته‌های آحاد مردم و بویژه اقشار آسیب‌پذیر از اولویت‌های ما است و امیدواریم در این مسیر بتوانیم در کنار دولت وضعیت را به لحاظ اجتماعی اقتصادی بهبود بخشیم.

عارف توجه به مصوبات شورای عالی سیاست‌گذاری و تعامل با حامیان دولت را از اهداف جبهه اصلاحات خواند و گفت: ما به ظرفیت درون‌سازمانی و جمع‌گرایانه خود می‌بالیم و از شما حاضران گرامی خواستارم نسبت به این موضوع حمایت کافی داشته باشید.

وی افزود: زنان و جوانان از اولویت‌های ما هستند و ما معتقدیم در جامعه‌ای بیش از 50 درصد از تحصیل‌کنندگان آن را زنان تشکیل می‌دهند نباید مجلس آن تنها دربردارنده ده درصد حضور زنان باشد.

وی افزود: جوانان باید مورد حمایت ما باشند و باید به آنها ظرفیت کافی برای به کارگیری توانایی هایشان داده شود.

عارف در بخش پایانی سخنرانش اظهار داشت: اصلاح طلبان برای باخت نیامدند، ما پس از انتخابات اسفند ماه، انتخابات 96 را پیش رو داریم و امیدواریم اثر برنامه‌ریزی امروز و این انتخابات را در انتخابات ریاست جمهوری 96 ببینیم و ضمن به کارگیری رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در فضایی صمیمی و رقابتی انتخاباتی پرشور را داشته باشیم.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید


برچسب ها: محمدرضا ، عارف ، ایرانیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار