مديرعامل سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري قزوين گفت: با احداث تقاطع‌هاي غيرهمسطح در قزوين در چند سال اخير، 247 هزار و 291 مترمربع فضاي سبز در قزوين ايجاد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ سيد مهدي کاظمي اظهار کرد: با احداث تقاطع‌هاي غيرهمسطح ولايت، ابوترابي، نصر، مسجد صفا و نخبگان به ترتيب 10 هزار و 106، 16 هزار و 444، 7000 و 333، 121 هزار و 488 و 12 هزار و 350 متر مربع به فضاي سبز شهر اضافه شده است.

وی افزود: همچنين پيرامون تقاطع‌هاي غيرهمسطح امام علي(ع)، شهيد رجايي، ارتباطات، سرداران  و مطهري نيز به ترتيب 35 هزار و 173، 17 هزار و 949، 400، 5000 و 48 و 21 هزار مترمربع فضاي سبز ايجاد شده است.

کاظمي با بيان اينکه اين اقدامات با هدف توسعه فضاي سبز، ايجاد محيطي با طراوت و زيباسازي تقاطع‌هاي غيرهمسطح صورت گرفته است، تصریح کرد: براي اجراي اين پروژه‌ها پس از انجام مطالعات كارشناسي و تهيه طرح، عمليات آماده‌سازي بستر شامل خاكريزي زراعي، تسطيح بستر و طراحي سيستم آبياري هانتر و در نهايت احداث طرح فضاي سبز اجرا شده است.

مديرعامل سازمان پارک‌ها و فضاي سبز قزوین خاطرنشان کرد: عمليات احداث فضاي سبز شامل چمن‌كاري، کاشت درختچه‌هاي زينتي و بوته‌هاي گل رز، فصلي کاري و کاشت گونه‌هاي متنوع نهال چنار، نارون، بيد مجنون، تبريزي و کاج مشهد بوده است.

کاظمی در پایان گفت: عمليات لوله‌گذاري آب خام به منظور تجهيز بستر فضاي سبز به سيستم آبياري تحت فشار با هدف مكانيزه شدن آبياري و استفاده بهينه از آب در آبياري اراضي مذكور از نکات قابل توجه در اجراي پروژه ايجاد فضاي سبز پيرامون تقاطع‌هاي غيرهمسطح به شمار مي‌رود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.