رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی درکشور است وحدود 4 ونیم درصد از تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ؛ رضوانی جلال در جلسه شورای هماهنگی جهاد کشاورزی استان همدان افزود:امنیت غذایی برای انسان بسیار مهم وقابل اهمیت است و نشان دهنده این است که کشاورزی جایگاه خاص و ویژه دارد.

90 درصد نیاز غذایی جامعه دربخش  کشاورزی است که در این باره باید نگاه ویژ ه ای به اهمیت در این بخش داشت.

رضوانی جلال با اشاره به اینکه کشاورزی همدان از اصلی ترین قطب های تولید در کشورمحسوب می شود اظهار داشت: استان همدان 1 میلیون و95 هزار وسعت را دارا است که 46 درصد آن به منابع طبیعی و3 درصد در حوزه زراعت,1/13درصد در حالت ایی و26 درصد از اشتغال را در بخش کشاورزی را برعهده دارد؛ همچنین 23 درصد از ارزش افزوده را به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: بیشترین بهره برداری بخش کشاورزی استان مربوط به حوزه زراعت وعشایرشهرستان همدان است.

رضوانی جلال به اهمیت دروضعیت وسعت اراضی کشاورزی اشاره کرد وافزود: یکپارچگی لازمی که باید دراین زمینه وجود داشته باشد را تاکنون بدست نیاورده ایم واین امر موجب به وجود امدن مشکلاتی در این زمینه شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به جایگاه اقتصادی استان همدان در بخش کشاورزی اشاره وتصریح کرد:9/55 دهم درصد از ارزش افزوده استان را به عهده دارد.

وی گفت:121 هزار بهره بردار در استان همدان وجود دارد که 33 درصد از آنها کمتر از 40 سال سن دارند وبیش از 75 درصد بالای 40 سال و34 درصد هم در سن 60 سال را دارا است. 

این مقام استانی اظهار داشت:درتولید سرانه استان همدان؛ رتبه 20 در کشور را دارد که با تلاش بیشتر باید این عدد را به شکل چشمگیر کاهش دهیم.

رضوانی جلال ادامه داد:خوشبختانه با توجه به بحران آب استان توانسته در بخش آبیاری تحت فشار رتبه دوم کشوری را با 120 هزار هکتار اجرای آبیاری نوین را به خود اختصاص دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت:از ابتدای امسال تاکنون 302 میلیارد ریال درجهاد کشاورزی استان هزینه شده که این رقم تا پایان سال نیز افزایش خواهد داشت.

رضوانی جلال اضافه کرد: در بخش منابع ملی هم استان همدان روند رو به رشدی را به همراه داشته است بشکلی که از سال 91 تاکنون رشد 4 برابری داشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت:استان همدان 72 درصد از اراضی مستعد آبیاری را انجام داده است و28 درصد دیگر را در دستور کار دارد.

رضوانی جلال افزود : در بخش نگهداری تولیدات سرد خانه ای هم عملکرد خوبی داشته ایم وتوانسته ایم صنایع فراوری ایجاد کنیم.

 وی درپایان ادامه داد:درعملکرد کشاورزی دستگاه های استان رتبه 13 را داریم که امیدوار هستیم این رقم درآینده نزدیک به 1 تا 3 برسد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ت


برچسب ها: همدان ، کشاورز ، قطب ، کشور ، تولیدات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.