حملات زنجیره‌ای به هتل‌های آمریکا، این بار هتل‌های هایت را هدف قرار داد. سامانه‌های پرداخت این هتل‌ها، مورد نفوذ هکرها قرار گرفتند.

زنجیره‌ی حملات به هتل‌ها؛ این بار هتل‌های هایتبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی است که هتل‌های آمریکا مورد حملات هکرها قرار می‌گیرند. هتل ترامپ و هتل هیلتون از جمله این موارد هستند.

این بار هتل‌های هایت (Hyatt)، مورد نفوذ هکرها قرار گرفت. این هکرها با انتشار بدافزار در رایانه‌هایی که سامانه‌های پرداخت را پردازش می‌کردند، به آن‌ها نفوذ کردند. کارشناسان می‌گویند هکرهای یادشده، احتمالاً به اطلاعاتی حساس یا شماره کارت‌های اعتباری مشتریان دست‌یافته‌اند. البته مسئولان این هتل‌ها، هنوز خبری از سرقت اطلاعات اعلام نکردند و از مشتریان خواستند که نسبت به بازبینی شماره‌ی کارت‌های اعتباری خود اقدام کنند.

مسئولان هتل‌های هایت با کمک متخصصان شرکت فایرآی (FireEye) به دنبال عاملان این نفوذ هستند. همچنین مسئولان این هتل‌ها، متعهد شدند تا سامانه‌های امنیتی خود را تقویت کنند. شایان‌ذکر است هنوز نامی از بدافزار به‌کاررفته، اعلام نشده است.

سامانه‌های پرداخت هتل‌ها از اهداف هکرها هستند و به نظر می‌رسد هکرهای این هتل‌ها، جزو مجرمان سایبری هستند که هدف آن‌ها منافع مالی است و از پشتوانه‌ی دولتی برخوردار نیستند. وجه مشترک در حملات زنجیره‌ای به هتل‌ها، این است که غالباً مسئولان آن‌ها از انتشار جزییات حملات، امتناع می‌کنند.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



سایبربان

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.