بسته اصلاحات FIFA برای ارائه در نشست فوق العاده

فدراسیون جهانی فوتبال بسته اصلاحات این نهاد را برای بازگرداندن اعتبار از دست رفته خود ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان فیفا روز چهارشنبه جزئیات اصلاحات مدنظر خود را که در کنگره فوق العاده این نهاد در ماه فوریه ارائه خواهد کرد و از اعضای فیفا خواهد خواست آن را به کار ببندند، فاش کرد.
این اصلاحات شامل محدود کردن دوره های ریاست مقامات ارشد است. سپ بلاتر، رئیس کنونی فیفا به مدت 17 سال رئيس این نهاد بود و دوران ریاستش با بدترین رسوایی تاریخ فیفا به پایان رسید.

همچنین این اصلاحیه با جایگزین کردن شورای 36 عضوی فیفا به جای کمیته اجرایی 25 عضوی ، به دنبال کنترل سفت و سخت تر روی 209 فدراسیون عضو فیفا و جدا کردن پست های سیاستی FIFA از سمت های مدیریتی است.
عیسی حیاتو رئیس موقت فیفا نیزدرباره کنگره 26 فوریه فیفا( 7 اسفند که در آن رئیس جدید فیفا نیز انتخاب خواهد شد) گفت:
این موقعیت نقطه عطفی در تاریخ فیفا است، که در یک مقطع زمانی بسیار مهمی پیش آمده زیرا ما برای اعاده اعتبار و ثبات فیفا سخت در تلاشیم.
امیدوارم همه کنفدراسیون ها و فدراسیون های عضو از این اصلاحات استقبال کنند.این امر به مردم دنیا نشان خواهد داد که ما از اتفاقات اخیر درس گرفته ایم و در حال انجام اقدامات لازم هستیم.
در یکی از مفاد این اصلاحیه نیز آمده است: هدف رئیس جدید باید ارائه تصویری مثبت از فیفا باشد و اطمینان خاطر بدهد که ماموریت فیفا،مسیر راهبردی ،سیاست ها و ارزش های آن همانطور که توسط شورا تعریف شده مورد محافظت قرار خواهد گرفت و پیش خواهد رفت.
اعضای شورا هم باید صادقانه ،وفادارانه و مستقلانه در جهت منافع فیفا و ارتقا و توسعه فوتبال در سطح جهان عمل کنند
به این ترتیب عمر کمیته اجرایی فیفا در تاریخ 26 فوریه به پایان خواهد رسید.
اعضای فیفا می توانند نظرها و پیشنهادهای خود را تا قبل از انجام رای گیری در کنگره،ارائه کنند .


انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار