فرهادی در جمع خبرنگاران آمار نهایی داوطلبان تهران را اعلام کرد؛

166 نفر داوطلب نمایندگی خبرگان و 1070 داوطلب انتخابات مجلس از حوزه تهران

فرماندار تهران آخرین آمارداوطلبان شرکت در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری از حوزه تهران را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، عیسی فرهادی فرماندار تهران با حضور در جمع خبرنگاران مستقر در فرمانداری تهران با قدردانی از حضور یک هفته‌ای خبرنگاران در ستاد انتخابات فرمانداری اظهار داشت: ساعت 18 امروز (چهارشنبه) ثبت‌نام مجلس خبرگان رهبری به پایان رسید اما تا هر ساعت که داوطلبان در محل ثبت نام حضور داشته باشد،‌ ثبت‌نام قطعی آنها انجام می‌شود.

فرهادی با بیان اینکه تاکنون 160 آقا و 6 خانم برای حضور در انتخابات خبرگان رهبری در حوزه تهران ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: همچنین تاکنون 1070 نفر برای شرکت در انتخابات مجلس از حوزه تهران اقدام به ثبت نام کرده اند.

فرماندار تهران تاکید کرد: از این تعداد، 822 نفر رسید ثبت‌نام دریافت کرده‌اند و 248 نفر در حال ثبت نام هستند، همچنین از تعداد 822 نفر، ‌677 نفر مرد و 145 نفر خانم هستند،  10 نفر از آنها اقلیت های دینی و 67 نفر نیز نماینده ادوار مجلس هستند .

وی ادامه داد: از مجموع ثبت‌نام کنندگان از حوزه تهران 161 نفر دارای مدرک دکتری، ‌584 نفر فوق لیسانس ، 25 نفر لیسانس، 51 نفر تحصیلات حوزوی و یک نفر هم فوق دیپلم دارند.

فرماندار تهران با اشاره به اینکه جمعه پرونده ثبت‌نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی نیز بسته می‌شود گفت: از روز شنبه جواب استعلام‌ها از مراکز چهار گانه وصول می‌شود و جلسات هیئت اجرایی طی هفته آینده به مدت 10 روز برگزار خواهد شد.

فرهادی همجنین با اشاره به سطح تحصیلات داوطلبان مجلس خبرگان رهبری نیز اظهارکرد: قریب به اتفاق داوطلبان مجلس خبرگان تحصیلات حوزوی داشته اما تفکیک سطح تحصیلات آنها مربوط به شورای نگهبان است، پرونده این دسته از داوطلبان به شورای نگهبان ارسال شده و در نهایت برای اجرا و تصمیم‌گیری به فرمانداری ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.