رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به کاهش 18 درصدی طلاق در قزوین گفت: مطالبه مهریه و طلاق توافقی بیشترین فراوانی را بین دعاوی خانواده دارد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از قزوين؛ حجت  الاسلام حسین کثیرلو رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین، با اشاره به افزایش پدیده طلاق در ایران، اظهار کرد: عدم درک متقابل زوجین، اعتیاد به مواد مخدر، بیکاری و فقر مالی و دخالت خانواده‌ها از جمله مشکلاتی است که موجب بالا رفتن آمار طلاق در کشور می‌شود.

وی افزود: بر اساس آمار کشوری معمولا در اکثر شهرهای ایران هرساله ۲۰ درصد ورودی پرونده‌های کیفری یا حقوقی و خانواده نسبت به سال قبل افزایش دارد.

این مسئول با بیان اینکه طی سال جاری درقزوین به طور میانگین با کاهش ۱۸درصدی طلاق مواجه بوده‌ایم، ابراز کرد: اقدامات کارکنان قضایی برای ایجاد صلح و سازش، تقویت واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی، بهره‌گیری از خدمات مشاوره‌ای و شورای حل اختلاف از جمله راهکارهای کاهش طلاق بوده است.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین خاطر نشان کرد: درخواست‌های "تامین خواسته" ۳۴ درصد، "دعاوی الزام به تمکین و استرداد جهیزیه" هرکدام ۱۷ درصد، دعاوی طلاق به خواسته زوجه ۱۵ درصد و مطالبه مهریه و نفقه هر کدام به ترتیب ۱۱ و ۹ درصد کاهش داشته است.

کثیرلو با اشاره به اینکه دعاوی مطالبه مهریه و طلاق توافقی بیشترین فراوانی را بین دعاوی خانواده دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از نیمی از طلاق‌ها در اوایل زندگی اتفاق می‌افتد حاکی از آن است که متاسفانه زوجین و خانواده‌ها بدون شناخت کافی، تحقیق و آموزش‌های لازم اقدام به ازدواج می‌کنند.

وی یادآوری کرد: در سال‌های گذشته طلاق بیشتر در قشر ضعیف و کم سواد یا بی‌سواد مطرح بود اما در سال‌های اخیر شاهد افزایش این معضل اجتماعی در قشر تحصیل‌کرده جامعه هستیم.

انتهاي پيام/گ

برچسب ها: دادگاه ، عمومی ، انقلاب ، طلاق ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.