معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: 97 درصد از شکایات سال گذشته دلایل دیگری جز کادر درمانی داشته است.

فتاحی معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوانگفت: در تمام دنیا شکایت از کادر درمانی وجود دارد و 3 درصد خدمات درمانی منجر به شکایت می‌شود. اما این مسئله را هم که مردم ایران بر اساس فرهنگ غنی که دارند اهل شکایت نیستند، رد نمی‌کنیم، 5 هزار پرونده در سازمان نظام پزشکی تشکیل شده است که در دادسراهای عمومی آمار محکومیت پزشکان 40 درصد اما در دادگاه‌های نظام پزشکی 42 درصد بوده است یعنی 2 درصد دادگاه‌های نظام پزشکی بیشتر از دادسراها و تعزیرات پزشکان را محکوم کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بدون برخورد صنفی،بیمار می‌تواند آزادانه شکایت کند اظهار داشت: سازمان تعزیرات حکومتی به شکایت تعرفه‌ای، عدم رسیدگی‌ها و مسائل بهداشتی رسیدگی می‌کند. در حوزه سلامت برای مثال در استان تهران 18 هزار شکایت در سال 93 در این سازمان به ثبت رسیده است که حدود 97 درصد آن مربوط به مراکز تولیدی و توزیع مواد غذایی، کارخانه‌ها و رستوران‌ها بوده و تنها حدود 2.5 درصد به کادر درمانی بر می‌گردد، 400 پرونده در استان تهران  در حالی که 96 میلیون بار مراجعه درمانی در استان‌ تهران سال گذشته ثبت شده است، همچنین یک میلیون بستری گزارش شده و فقط 80 شکایت تعرفه‌ای وجود داشته است.
 
معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور در پایان خاطر نشان کرد: هیچگونه شکایت تلفنی پذیرفته نیست و مانند تمام دادگاه‌ها در ایران افراد شاکی باید حضوری به سازمان مراجعه و شکایت خود را مشخص و مکتوب کنند که این کار در تعزیرات و دادسراها نیز صورت می‌پذیرد. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار