رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی امسال از افزایش 16درصدی سطح کشت مکانیزه به دنبال توسعه مکانیزاسیون به عنوان یکی از اولویتها در این استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجتبی مزروعی افزود: پیش از این 34 درصد سطح کشت در خراسان رضوی به صورت مکانیزه انجام می شد که با افزایش استقبال و حمایتها در این زمینه این سطح هم اکنون به 50 درصد عرصه های کشاورزی استان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در همین چارچوب امسال 520 میلیارد ریال تسهیلات برای واگذاری به کشاورزان و بهره برداران در خراسان ضوی تخصیص داده شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: کشت مکانیزه علاوه بر صرفه جویی در زمینه های مختلف و کاهش خسارات، در کیفیت محصولات تولیدی تاثیر بسزایی دارد.

وی افزود: در برخی محصولات از جمله چغندرقند و ذرت مکانیزاسیون به ترتیب 90 و 100 درصد اجرا شده اما در حوزه غلات باید بیشتر کار شود.

مزروعی ادامه داد: توسعه مکانیزاسیون در تمامی عرصه کشت محصولات باغی و زراعی مد نظر است اما در محصولات زراعی به دلیل اهمیت و نیز راهبردی بودن اقلامی همچون گندم و جو مهمتر می باشد.

وی همچنین گفت: استقبال کشاورزان از خرید ماشین آلات کشاورزی بستگی به توجیه اقتصادی، بهای محصول و سودآوری آن دارد اما در این زمینه امسال حمایتهای مالی در قالب پرداخت تسهیلات صورت می گیرد.

36 هزار دستگاه انواع ماشین آلات شامل تراکتور، چاپر، دروگر، کمباین و موارد مشابه در زمینهای کشاورزی خراسان رضوی فعالیت دارد که 48 درصد آن فرسوده و از رده خارج است.

ماشین آلات فرسوده علاوه بر مصرف زیاد سوخت و استهلاک بسیار، موجب ریزش محصول در زمان برداشت می شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.