معاون توانبخشی بهزیستی کرمان گفت: بستر سازی اشتغال پایدار برای توانمندسازی معلولین طی یک سال گذشته از شاخص ترین برنامه های بهزیستی بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ علیرضا اسدی پیگیری برای اشتغال و درمان
معلولین از وظايف مهم اين حوزه عنوان کرد
و افزود : بسیاری از معلولین دارای توانایی هایی هستند که می توان با کمک آنها و
فراهم آوردن شرایط اشتغال زمینه توانمندسازی و خروج آنان از چرخه حمایتی دولت را
براحتی فراهم آورد.



وی واگذاری کمیته های اشتغال به بخش غیر دولتی برای ارزشیابی حرفه ای در راستای اجرای سیاست اصل 44 قانون اساسی، انجام طرح پژوهشی درخصوص اثر بخشی برنامه توانبخشی مبتنی بر خانواده در نیمه اول 94 ،برون سپاری طرح توانمند سازی معلولین از نیمه دوم سال با هدف ارزشیابی ، راهنمایی و مشاوره شغلی و بستر سازی اشتغال پایدار را از شاخص ترین برنامه های معاونت توانبخشی بهزیستی برای استقلال و توانمندسازی معلولین عنوان کرد.



اسدی یکی از مهمترین مشکلات ایجاد شده در ارایه خدمات توانبخشی طی سالهای اخیر در بهزیستی را واگذاری خدمات کلینیک های توانخشی دولتی به بخش غیر دولتی عنوان کرد.



وی از راه اندازی دومين مرکز آموزشی اوتیسم در سطح استان خبر داد و تصریح کرد : در این مراکز که توسط بخش غیر دولتی اداره می شود تمامی آموزشهای لازم به کودکان مبتلا به اوتیسم ارایه می شود.



وی پیگیری جهت ارتقاء كيفي خدمات تخصصي و نظارت دقیق بر ارایه خدمات در مراکز روزانه وشبانه روزي را در راستای ارایه خدمات مطلوب به جامعه هدف توانبخشی بیان کرد.



انتهای پیام

برچسب ها: اشتغال ، پایدار ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.