مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3اهواز از اجرای طرح آهن یاری در مدارس ناحیه 3 اهواز خبر داد.

طرح آهن یاری در اهواز اجرا شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ؛ اسکندر آرامی گفت: به همین منظور مراسم نمادین این طرح با حضور مدیریت ناحیه 3 و رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز در دبیرستان دخترانه دوره اول 22 بهمن برگزار گردید.

وی هدف از اجرای این طرح را پیشگیری و کنترل کم خونی و فقر آهن در مدارس عنوان کرد.

آرامی اظهار داشت: متاسفانه فقر آهن در بین دختران که آینده ساز جامعه هستند شیوع پیدا کرده است و با برنامه هایی که تدارک دیده شده است به دنبال این هستیم این ضایعه را در بدو کودکی و نوجوانی ریشه کن کنیم.

دکتر یلالی رئیس بهداشت شرق اهواز خاطرنشان کرد: فقر آهن و کم خونی شایع ترین مشکل دختران می باشد و این مشکل باعث ضعف و احساس خستگی، بی حالی و بی تفاوتی خواهد شد.

وی بیان داشت: کم خونی و فقر آهن در سنین مدرسه سبب کاهش قدرت یادگیری می شود و میزان ابتلا به بیماری های عفونی را بیش تر می نماید.

رئیس بهداشت شرق اهواز در ادامه گفت: تغییر برنامه های غذائی و استفاده از گوشت قرمز، مرغ، ماهی و حبوبات و استفاده از سبزیجات باعث بهبود این ضایعه می گردد.

 دکتر یلالی یکی دیگر از راه های پیشگیری و درمان را استفاده از قرص آهن عنوان و تاکید کرد: قرص آهن را هفته ای 1 بار و به مدت 16 هفته مصرف نمائیم . 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.