فرماندار مریوان ازآشنایی بیش از 20 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف با آسیب‌های موادمخدر درمریوان خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛ محمد فلاحی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مریوان، آموزش و فرهنگ سازی را از بهترین راهکارهای پیشگیری از آسیب‌های موادمخدر در بین شهروندان مریوان دانست.

وی برخورداری دانش آموزان از آموزش‌های مداوم در مقاطع تحصیلی در مدارس را یکی از راه‌های مناسب پیشگیری از اعتیاد دانست و افزود: خرده فروشی مواد مخدر یک معضل بزرگ برای جامعه و شهرهای کوچک محسوب می شود.

فلاحی بیان کرد: امروزه با توجه به نظارت مستمر نیروی انتظامی بر راه های اصلی استان و همچنین فرهنگ دینی و اصالت شهروندان مریوان، خوشبختانه این شهر یکی از کمترین آمار افراد مبتلا به مواد مخدر را دارد.

وی با اشاره به وجود امکانات و مراکز متعدد در حوزه درمان و مقابله با اعتیاد و مواد مخدر در سطح شهرستان، خواستار بهره وری حداکثری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود برای مقابله با این پدیده شوم شد.

وی بر فعال شدن بیش از پیش کمیته آموزش و اطلاع رسانی این شورا به منظور ارتقای کیفیت ارائه خدمات مراکز درمانی و اقامتی برای معتادان تاکید کرد و در ادامه گفت: در مریوان بیش از 20 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف با آسیب‌های موادمخدر آشنا شده‌اند.

فلاحی به نقش فرهنگ‌سازی در کاهش مشکلات این آسیب اشاره کرد و افزود: یکی از انجمن‌های فعال و موفق در خصوص پیشگیری از اعتیاد در مریوان انجمن «ژیانه‌وه» می باشد.

در ادامه این جلسه مدیران دستگاه‌های اجرایی با ارائه برنامه‌های خود در خصوص مبارزه جدی با پیشگیری از اعتیاد تاکید کردند.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.