جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) با حضور ماموستایان اهل طریقه قادریه و نقشبندیه و دانشجویان در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛ معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان گفت: این جشن و جمع‌شدن براساس سنت دیرینه‌ای است که هر ساله به برکت وجودی پیامبر(ص) در ماه ربیع‌الاول برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمود صفی‌زاده، افزود: خداوند وجود پیامبر گرامی(ص) را با ویژگی‌هایی معرفی می‌کند که ویژگی‌های تمامی پیامبران را شامل می‌شود یعنی تمامی فضائل و خوبی‌های پیامبران گذشته در وجود حضرت محمد(ص) جمع شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان بیان کرد: با این وجود، رویکرد ما به عنوان مسلمان نسبت به وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) نباید رویکرد توصیفی صرف باشد بلکه باید رویکردی الگویی و اسوه‌ای باشد.

وی با بیان اینکه قرآن کریم پیامبر(ص) را به عنوان اسوه معرفی می‌کند، گفت: وجود آنحضرت مایه فخر مسلمانان، الگو و سرمشق است و باید تلاش کنیم سبک زندگی پیامبر را در خود پیاده کنیم.

حجت‌الاسلام صفی‌زاده گفت: پیامبر(ص) نهایت دلسوزی و شفقت را نسبت به همه مسلمانان داشتند و برای نه‌تنها مسلمانان، بلکه برای تمامی عالمیان از جن و انس، مایه رحمت هستند.

گفتنی است، در این مراسم دو نفر از ماموستایان اهل سنت در خصوص دیدگاه‌های اهل سنت و در کل مسلمانان نسبت به پیامبر گرامی اسلام مطالبی را عنوان کردند و همچنین مراسم شعرخوانی، مولودی‌خوانی، قصیده بردیه و دف‌نوازی نیز از برنامه‌های ویژه مراسمات ماه ربیع‌الاول در کردستان قرائت شد.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: جشن ، برگزاری ، میلاد ، برکت ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.