سنندج؛

تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کردستان

طی مراسمی که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان برگزار شد از صادرکنندگان نمونه استان کردستان تجلیل شد.

به گزارش  گروه استان های  باشگاه خبر نگاران جوان از  سنندج، عبدالمحمد زاهدی شامگاه سه شنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کردستان در سنندج حذف مقررات دست و پاگیر و دادن نقش پر رنگ تر به استان ها را یکی از نیازهای اساسی در جهت تحقق برنامه های صادراتی در استان های مرزی از جمله کردستان دانست. 

وی  با بیان اینکه رفع بخشی از مسایل و مشکلات مربوط به حوزه صادرات در استان کردستان خارج از توان مدیریتی استان است گفت: این مشکلات به صورت مستمر به مرکز اطلاع داده شده و نتایج اظهارات فعالان حوزه صادرات در این جلسه را نیز از طریق مکاتبه با مسوولان ارشد دولت مطرح می کنیم.

وی از فعالان اقتصادی و صادرکنندگان استان خواست مسایل و مشکلات خود را برای لحاظ کردن در برنامه ششم توسعه به استانداری ارسال کنند تا در اختیار دولت قرار دهیم.

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود خواستار پر رنگ تر شدن نقش بخش خصوصی در اقتصاد شد و با بیان اینکه اقتصاد کشور اکنون به صورت دلالی و واسطه ای است گفت: بخش خصوصی متاسفانه در شرایط فعلی جایگاه جدی و تاثیرگذاری در حوزه اقتصاد کشور ندارد. 

استاندار کردستان همچنین در ادامه سخنان خود به رایزنی های مجموعه مدیریتی استان با مسوولان و تجار اقلیم کردستان عراق در جهت افزایش سطح همکاری ها اشاره کرد و گفت: تجار عراقی خواستار ارتقای کیفیت محصولات، پایبندی به تعهدات و ارتقای سطح بسته بندی کالاهای ایرانی هستند. 

زاهدی همچنین به رایزنی با مسوولان اقلیم کردستان عراق در جهت به رسمیت شناختن مرز سیرانبند بانه اشاره کرد و افزود: این مرز از طرف جمهوری اسلامی رسمی است اما باید دولت مرکزی عراق نیز این مرز را به رسمیت بشناسد که مراحل پایانی این موضوع نیز انجام شده و سیرانبند به زودی رسمی می شود. 

وی اظهار کرد: دولت در زمینه تامین و اختصاص اعتبارات مناسب برای ساماندهی مرزها در جهت صادرات، واردات و ترانزیت کالا در استان کردستان تلاش می کند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.