به گزارش خبرنگار
حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیری دبیر جشنواره نوجوان خوارزمی در صبح امروز جشنواره نوجوان خوارزمی با رویکرد کارآفرینی اظهار داشت: مقصود ما در نظام تعلیم و تربیت یادگیری است یادگیری از جنس دانستن نیست بلکه از جنس رشد است رشدی که فراگیر و همه جانبه و مبتنی بر اصول صحیح تعلیم و تربیت باشد همچنین اهداف رشد را محقق کند. خلق موقعیتهای رشد در نظام تعلیم و تربیت یکی از اصلیترین مسائل در نظام تربیت است که رشد و یادگیری در نهایت در رفتار افراد متجلی میشود.
وی در ادامه گفت: در نظام تعلیم و تربیت باید شخصیت و هویت با هم هماهنگ باشد یعنی رفتار فرد برگرفته از هویت و ذاتش باشد.
نیری تصریح کرد: نظام تعلیم و تربیت به شدت دچار انگیزش درونی است و منبع کنترل درونی باید با منابع کنترل بیرونی هماهنگ باشد تا شاخص های احساس ارزشمندی فرد نمایان شود که این شاخصها آرامش روانی و ثبات رفتاری را به دنبال دارد.
دبیر جشنواره نوجوان خوارزمی اذعان کرد: نقش معلمان به عنوان ناظر فنی و متخصص است ولی باید نقشی فراتر در راهبری و هدایت داشته باشند و دنیای کیفی دانشآموزان را با ارتباط سالم و صحیح کنترل کند تا دانشآموزان انگیزه داشته باشند که این خود نیازمند برنامههای صحیح ماست.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/