رئيس پليس فتا آذرباييجان شرقی گفت: مردم در هنگام خريد از فروشگاه های اينترنتی به داشتن نماد اعتماد الکترونيکی توسط اين فروشگاه ها توجه کنند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ محسن محمودی به بیان دغدغه های فضای سایبری پرداخت و گفت: یکی از دغدغه های امروزه در فضای سایبری، بحث فروشگاه های اینترنتی است، فروشگاه هایی که گاهاً بدون هیچ نظارتی فعالیت های اقتصادی خود را در این فضا انجام می دهند.

وی اظهار داشت: برخی از این فروشگاه ها شاید در فضای حقیقی هم وجود نداشته باشند اما گاهاً در فضای سایبری به مانند یک فروشگاه زنجیره ای بزرگ و گسترده عمل می کنند و هر روز شاهد به وجود آمدن فروشگاه های اینترنتی متنوع و متعددی در این فضا هستیم که با مجوز و یا بدون اخذ مجوز از سازمان های مربوطه فعالیت های تجاری خود را پیش می برنند.

سرهنگ محمودی تصریح کرد: در خصوص فروشگاه های اینترنتی پلیس فتا هیچگونه مجوزی صادر نمی کند و متولی این کار سازمان صنعت معدن و تجارت است که فروشگاه های اینترنتی پس از اخذ مجوز، صاحب نماد اعتماد الکترونیکی می شوند و هر فروشگاهی که این نماد را داشته باشد از نظر سازمان صنعت معدن و تجارت مورد اعتماد است.

این مقام انتظامی تاکید کرد: برخی از سایت هایی که به عنوان فروشگاه های اینترنتی فعالیت می کنند، جعلی هستند و هدف آنها صرفاً کسب اطلاعات حساب های بانکی مراجعه کنندگان است.

سرهنگ محمودی افزود: متاسفانه برخی شهروندان بدون توجه به معتبر بودن سایت های اینترنتی، اطلاعات بانکی خود را در اختیار آنها قرار می دهند که این اتفاق، اولین قدم در مسیر آسیب دیدن از طریق این فروشگاه ها است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

منبع: پلیس فتا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار