رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از برون سپاری 80 درصد امور صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد.

بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: اکنون 53 کارگزار ارزیابی از بخش خصوصی با صندوق کار می کند و همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی ریسک 80 درصدی طرح های شرکت‌های دانش‌بنیان را که از طریق بانکها پذیرفته است، مورد حمایت قرار می‌دهد و برون سپاری می شود.

وی در ادامه افزود: ارائه تسهیلات بلند مدت صنعتی در صندوق تا سقف 20 میلیارد تومان، تسهیلات حمایت از بانکها، بسته حمایت از صادرات و انتقال فناوری در صندوق از خدماتی است که در این صندوق در حال انجام است. 

سلطانی با اشاره به نرخ پایین تسهیلات در صندوق تصریح کرد: نرخ سود صندوق از 17 درصد به 14 درصد افزایش یافته است و شرکت‌هایی که تسهیلات با نرخ 22 درصد دریافت کرده‌اند، در صورت خوش‌حساب بودن نرخ سود آن‌ها به 14 درصد کاهش می‌یابد و اگر خوش‌حساب‌تر باشند ممکن است این نرخ پایین تر از 14 درصد نیز انجام شود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطر نشان کرد: بیشترین تسهیلات اعطا نشده صندوق با نرخ سود 17 درصد در حوزه زیست فناوری پرداخت شده و علاوه بر آن حوزه الکترونیک و آی سی‌تی با نرخ 14 درصد بیشترین دریافت تسهیلات را به خود اختصاص داده‌اند. 

سلطانی با اشاره به خدماتی که از سوی صندوق در حال اجرا برای شرکت‌های دانش‌بنیان است عنوان کرد: ایجاد شبکه بانکی،‌ایجاد صندوق‌های سرمایه گذاری خطر پذیر آمادگی صندوق برای سرمایه گذاری و تجاری سازی طرح‌های فناوری،‌تجاری سازی محصولات تولیدی از طریق پایان‌نامه‌های دانشگاهی‌ از جمله خدماتی است که از سری صندوق برای شرکت‌های دانش‌بنیان در حال انجام است. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار