حضور مستقیم شرکت‌های اروپایی در نمایشگاه سرمایه‌گذاری انرژی

با اجرایی شدن برجام و آغاز روند لغو تحریم‌های بین‌المللی، صنعت نفت ایران، دوره جدیدی از مشارکت‌های بین‌المللی رادر قلب اقتصادی کشور رقم خواهد زد.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین نمایشگاه صنعت نفت ایران پس از تصویب رسمی برجام و همزمان با آغاز روند لغو تحریم‌ها، با رویکرد جذب‌سرمایه در دی‌ماه برگزار می‌شود. این درحالی است که امسال در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش که با رویکرد سرمایه‌گذاری از 21 تا 24 دی‌ماه سال جاری در این جزیره برگزار می شود، برای نخستین بار در نزدیک به 10 سال اخیر، شرکت‌های خارجی به‌طور مستقیم حضور خواهند داشت. 

براساس این گزارش، هیات نفت و گاز ایتالیا در این نمایشگاه پاویونی اختصاصی خواهد داشت و علاوه بر این، شرکت‌های دیگری از کشورهای چین، تركيه، هلند، هندوستان، كره جنوبي، تايوان، آذربايجان، مالزي، فرانسه، اتريش، امارات متحده عربي، اسپانيا، آلمان، بلژيک، استراليا و روسيه نیز در نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش حاضر خواهند بود.

 این نخستین نمایشگاه مورد حمایت وزارت نفت ایران و سازمان منطقه آزاد کیش است که پس از تصویب رسمی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و آغاز روند لغو تحریم‌ها برگزار می‌شود و از این نظر، رویداد مهمی در عصر نوین جذب سرمایه برای صنعت نفت کشور به حساب می‌آید. 

در این نمایشگاه آخرین فرصت‌ها و ظرفیتهای سرمایه گذاری، سرمایه پذیری، دستاوردهای سازندگان و تولیدکنندگان نفت، گاز، پتروشیمی، آب، برق و انرژیهای نو عرضه می شود.
 انتظار می‌رود با لغو تدریجی تحریم‌های ایران، به خصوص در صنعت نفت، دوره جدیدی از مشارکت‌های بین‌المللی در قلب اقتصادی کشورمان آغاز شود.

 همچنین این نخستین نمایشگاه بین‌المللی است که پس از کنفرانس رونمایی از قراردادهای نفتی در کشورمان برگزار می‌شود. نمایشگاه امسال با حمایت وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران، شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی ایران، انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت ايران، سندیکای صنعت برق ایران، شرکت طراحی و مهندسی و تامین قطعات و مواد شیمیایی صنایع پتروشیمی (اسپک) در مساحتی به وسعت 18 هزار متر مربع برگزار می‌شود.

 برگزاري نشست هاي تخصصي با رويکرد سرمايه گذاري و سرمايه پذيري و بازديد مديران و كارشناسان حوزه نفت، گاز، پتروشيمي، آب، برق و انرژي هاي نو از دیگر برنامه‌های این رویداد است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار