رئیس منطقه آزاد کیش گفت: جزیره کیش به علت داشتن موقعیت ممتاز جغرافیایی می تواند ارتباط های دریایی ایجاد کند و نقش بسزایی در اقتصاد داشته باشد.

جزیره کیش با ایجاد ارتباط دریایی نقش مهمی در اقتصاد داردبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر مونسان رئیس منطقه آزاد کیش در هفدمین همایش بین المللی صنایع دریایی گفت: صنعت دریایی علی رغم تحریم با رشد همراه بوده است و در پایان تحریم در مسیر تازه ای از توسعه قرار می گیرد.

وی افزود: دانش آموختگان و دانشمندان ایران تلاش کردند طی سال های گذشته بخشی از فناوری ها را بومی کرده و نسبت به وابستگی وارداتی برای بنادر و ساخت شناورهای گوناگون اقدام کرده اند.

وی به اهمیت صنایع دریایی اشاره کرد و گفت: ایجاد اقتدار و امنیت دریایی، توسعه حمل و نقل تجاری، موجب ایجاد اشتغال پایدار می شود و بیشترین بهره را نصیب شهرهای حاشیه دریا می کند.

مونسان اظهار داشت: جزیره کیش دارای یک پیشینه در داد و ستد بین المللی و تجاری و به خاطر قوانین و مقررات مدیریتی، موقعیت ممتاز جغرافیایی در تردد دریایی و ... دارای مزیت است بنابراین می تواند از طریق ایجاد ارتباط دریایی نقش بسیار مهمی در اقتصاد داشته باشد.

رئیس منطقه آزاد کیش گفت: از این جزیره سالانه 4 میلیون تن کالا جابه جا می شود و تبادلات خودرویی بیش از 150 دستگاه است.

وی تصریح کرد: طراحی ساخت اسکلت، ترمینال کانتری بندرگاه نیز در حال اجرا و توسعه می باشد.

**بازدید معاون اول رئیس جمهور از پروژه های عمرانی کیش

معاون اول رئیس جمهور سه شنبه یکم دی ماه در طی سفر یک روزه به استان هرمزگان از تعدادی پروژه های عمرانی سازمان مناطق آزاد کیش بازدید به عمل آورد.

فرودگاه هندورابی، تصفیه خانه 10هزار متر مکعبی شمال، ترمینال بندرگاه تجاری کیش، انبار کانتری در بندر تجاری کیش موج شکن بندر تدارکاتی و مسافربری هندورابی، نیروگاه تولید برق و آب در جنوب جزیره، احداث 8 پست اسکله رورو بندر تجاری کیش، لایروبی و احداث دایک پیرامونی بندر تجاری کیش و ترمینال جدید بین المللی فرودگاه از جمله این پروژه ها هستند.

بر اساس این گزارش پایانه جدید مسافری بندرگاه تجاری کیش با سطح اشغال 7 هزار و 500 متر مربع و مساحت بنایی در حدود 12 هزار متر مربع در 3 طبقه شامل فضاهای اداری، سالن وی آی پی، بانک، گمرک، رستوران، سالن های انتظار، سیستم های ایمنی و امنیتی و... است. همچنین ساختمان پایانه جدید مسافربری فرودگاه کیش با متراژ 41 هزار و 822 متر مربع زیربنا شامل فضای کنونی، گمرک خروجی و ورودی، کنترل گذرنامه و ... است. و ساختمان موتورخانه به مساحت 168 متر مربع و تونل تأسیساتی جهت ارتباط موتورخانه با ساختمان پایانه و محوطه سازی اطراف ساختمان ها و فضاها از جمله بخش های پروژه پایانه بزرگ فرودگاه بین المللی کیش است. همچنین تصفیه خانه 10 هزار متر مکعبی فاضلاب شمال جزیره کیش با هدف تصفیه فاضلاب شمال جزیره و تأمین بخشی از آب موردنیاز فضای سبز طراحی شده است.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار