نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد توافق هسته ای، باعث قدرت گرفتن ایران می شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "ریل کلیر پالتیکس،" دونالد ترامپ – نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – در پاسخ به پرسشی که در خصوص حمایت ولادیمیر پوتین – رئیس جمهور روسیه -- از ایران مطرح شد، با طرح ادعاهایی بی اساس اظهار داشت: "دولت اوباما است که از ایران حمایت می کند و به قدرتمند شدن این کشور کمک کرده است. از این رو، نمی توان از پوتین به عنوان تنها حامی اصلی ایران نام برد."

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: "دولت اوباما با حصول توافق هسته ای، به قدرت گرفتن ایران کمک شایانی کرده است. چرا که در صورت اجرای برجام، دارایی های مسدود شده این کشور آزاد و تحریم های اقتصادی نیز لغو می شود. این موضوع به معنای سرازیر شدن میلیون ها دلار به تهران است."

ترامپ مدعی شد: "طبق توافق حاصل شده، بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی باید 24 روز قبل از آغاز بازرسی ها به ایران اطلاع دهند. آنها همچنین باید در این خصوص با مقامات ایرانی مشورت کنند و در نهایت پس از توافقِ مقامات ایرانی با شش قدرت جهان، اجازه بازرسی از سایت های نظامی صادر خواهد شد. آمریکا با حصول توافق هسته ای، بزرگترین اشتباه را مرتکب شد. چرا که ایران از اختیارات و قدرت بیشتری برخوردار شده است."

ترامپ مدعی است: "با درآمدی که درنتیجه لغو تحریم ها و آزاد شدن دارایی های مسدود شده ایران نصیب این کشور می شود، ایرانی ها دیگر نیازی ندارند برای ساخت سلاح هسته ای به زحمت بیفتند، چرا که با این ثروت می توانند سلاح های هسته ای را خریداری کنند."

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه ادعاهای خود افزود: "توافق هسته ای، نه تنها به نفع ایران بلکه به نفع متحدان این کشور همچون روسیه است. چرا که با لغو تحریم های نظامی، این کشور می تواند از روسیه تجهیزات نظامی خریداری کند. بنابراین، درآمد هنگفتی از فروش تسلیحات نظامی نصیب مسکو خواهد شد."

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار