موضوع بی ثباتی در مربیگری فوتبال با حضور محمدرضا ساکت عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ برتر فوتبال در گفتگوی ویژه خبری امشب دوشنبه 30 آذر ماه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

موضوع بی ثباتی در مربیگری فوتبال بررسی شدبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، موضوع بی ثباتی در مربیگری فوتبال با حضور محمدرضا ساکت عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ برتر فوتبال در گفتگوی ویژه خبری امشب دوشنبه 30 آذر ماه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

در ابتدای برنامه وی در پاسخ به این سوال که چرا علی رغم این که لیگ برتر فوتبال به میانه راه رسیده نسبت به مدت سپری شده شاهد تغییرات زیادی در راس کادر فنی برای برخی تیم ها هستیم گفت: این موضوع برمی گردد به دلیل انتخاب مربی و اصولا زمانی که قرار است یک مربی برای یک مجموعه انتخاب شود قطعا پارامترهای مهمی باید در هیئت مدیره و کمیته فنی مورد ارزیابی قرار گیرد. 

وی تصریح کرد: سوابق بازیگری، مربیگری، سن مربی، آخرین عملکرد دیدگاه، شخصیت، وضعیت رفتاری، سبک فوتبال و متالوژی یک مربی برای انتخاب وی در سمت پست مربیگری بسیار قابل تامل است. 
 
وی ادامه داد: براین اساس این که چه کسی باید این متالوژی را مورد ارزیابی قرار دهد به این ترتیب است که در باشگاه های بزرگ معمولا سبک فوتبال باشگاه را یک کمیته فنی با ثبات تنظیم می کند و اوست که نظام فنی باشگاه را همیشه دنبال می کند و طبعا براساس آن متد فوتبالی آن باشگاه دارد مربی را با آن تفکر و با آن سبک خود انتخاب می کند. 

188 تغییر در 14 دوره لیگمان داشتیم  

عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ برتر فوتبال یادآور شد: ما 188 تغییر در 14 دوره لیگ مان داشتیم که از این تعداد 70 تغییر موجب بهبود امتیاز و رتبه تیم ها شده، 57 تغییر هیچ تاثیری نداشته و 61 تغییر باعث افت بهبود و رتبه تیم ها شده است. این که صرفا تغییرات باعث اثر مثبتی شود وجود ندارد. 

وی تاکید کرد: اصولا تغییرات اگر براساس یک برنامه ریزی و استراتژی فنی باشد می تواند راه را به سوی جلو باز کند اما بسیاری از تغییرات تحت دیدگاه های فردی اختلافات شخصی، نگاه های توانا و کم تحمل بودن هواداران، فشار رسانه ها و بعضا مشکلات شخصی و رفتار خاص برخی مربیان است. 

ساکت تصریح کرد: معمولا زمانی که یک تیم نتایج بدی حاصل می کند اولین تغییر تغییر مربی است.  

در ادامه برنامه علیرضا منصوریان سرمربی نفت تهران نیز در ارتباط تلفنی با گفتگوی ویژه خبری امشب در پاسخ به این سوال که علی رغم این که شما در آستانه دو جام هر دو جام را از دست دادید و از مسابقه لیگ قهرمانان حذف شدید اما باشگاه به شما اعتماد کرد و شما از مربی گری این تیم کنار نرفتید چه بود اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی این است که کادر فنی این تیم حاشیه ای را در این حوزه ایجاد نمی کنند ضمن این که امنیت کافی را برای بازیکنان و کادر فنی خود فراهم می آورند. 

منصوریان اضافه کرد: تیم نفت تهران پای اصول نظام مند خویش می ماند و پایبند اصول مربی است که او را به اختیار می گیرد. 

محمد عباسی مدیر عامل باشگاه سیاهجامگان در ادامه برنامه طی گفتگوی زنده تلفنی در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون تغییر در کادر فنی باشگاه سیاهجامگان گفت: باشگاه سیاهجامگان به دنبال مربی کاربلدی همچون خطیبی بود. 

وی با اشاره به اینکه در هفته چهارم ایشان از تیم جدا شدند افزود: دلیل جدایی خطیبی از سیاهجامگان مسائل شخصی بود.  

عباسی با بیان اینکه این باشگاه سرمایه مردمی به حساب می آید خاطر نشان کرد: باید به سمت مربی کارنامه دار برای گرفتن نتیجه می رفتیم. 

وی با اشاره به اینکه کاظمی مربی شناخته شده ای بود که مورد قبول رسانه ها و مردم قرار گرفته بود افزود: ایشان هم نتایج قابل قبولی را نتوانستند برای باشگاه بگیرند لذا با روندی که کاظمی در پیش گرفت در هفته های اخیر بازی خوبی را از این تیم شاهد بودیم.

اصغر باقریان مدیر عامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در ادامه برنامه طی گفتگوی تلفنی در پاسخ به سوال مجری برنامه پیرامون دلایل برکناری حسین فرکی گفت: به دلیل مشکلاتی که در درون تیم و در خصوص بستن تیم به وجود آمده بود ایشان از مسائل به وجود آمده ابراز نگرانی کردند. 

وی با بیان اینکه فرکی جزو مربیان با اخلاق کشور است گفت: وی تلاش کرده تمام تعهدات خود را نسبت به باشگاه انجام دهد.  

مدیر عامل باشگاه فولاد تصریح کرد: سعی کردیم مشکلات را برطرف کنیم اما فرکی دو سه بار اعلام کرد اگر اجازه بدهید از سپاهان جدا شوم. 

خداداد عزیزی مربی فوتبال هم چنین در ادامه پیرامون مسائل مربیان در فوتبال گفت: در باشگاه ها کمیته فنی وجود ندارد به طوری که تعداد باشگاه های دولتی زیاد است. 

وی با اشاره به اینکه باشگاه سیاهجامگان پولی ندارد که بخواهد تعویق به وجود آمده در حوزه مربیان را تحمل کند ادامه داد: مربیان تیم های صنعتی انتخابی نیستند بلکه انتصابی هستند.  

عزیزی با اشاره به اینکه فوتبال را متاسفانه غیرفوتبالی می چرخانیم افزود: با زنگ و تلفن و سفارش نمی توان فوتبال را چرخاند.  

ساکت در ادامه برنامه با اشاره به اینکه باید به توجیح افکار عمومی و هواداران پرداخت گفت: آن ها باید با اهداف و امکانات باشگاه آشنا شوند.  

وی با اشاره به اینکه با استفاده از نظر مربیان سازمان لیگ به سمت جوان گرایی پیش رفت گفت: چهره های جدید در حوزه فوتبال بروز و ظهور پیدا کرده اند به طوری که میزان حضور بازیکنان جوان در تیم ها افزایش یافته است.  

ساکت با تاکید براینکه باید به سمت کیفی سازی مدیران قدم برداریم اظهار داشت: باید در انتخاب مربی به سوابق آن ها رجوع کنیم و ببینیم که آن ها در فضای فوتبال بزرگ شده اند یا نه؟ 

وی با اشاره به اینکه باید دوره های تخصصی برگزار شود تا مدیران برجسته شوند ادامه داد: دوره های بازآموزی در طول فصل برای مدیران تشکیل می شود. 

ساکت با تاکید بر اینکه باشگاه ها باید با تهیه برنامه راهبردی مربیان خود را انتخاب کنند ادامه داد: مربی باید ثبات و امنیت شغلی داشته باشد. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: گفتگو ، ساکت ، عزیزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار