در 8 ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل جمع آوری متکدیان 20 درصد افزایش داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان، مجتبی کاظمی با بیان اینکه در هشت ماهه سالجاری یک هزار و 99متکدی توسط ماموران رفع تخلفات شهری از سطح شهر اصفهان جمع آوری و به مرکز فضیلت هدایت شده اند، گفت: علیرغم همکاری های خوب بهزیستی، متاسفانه 908 متکدی بلافاصلهو بدون هیچ اقدامی دوباره به سطح شهر بازگشتند.

وی بیان کرد: اگر بانک اطلاعاتی از متکدیان تشکیل شود و پرونده مجرمان به مراجع قضایی تحویل گردد، به راحتی می توان با متکدیان حرفه ای برخورد کرد.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان اظهار داشت: اصفهان نسبت به سایر کلانشهرها در رابطه با جمع آوری متکدیان و کودکان خیابانی بسیار موفق عمل کرده است به طوری که اکنون اصفهان یکی از شهرهای ناامن برای فعالیت متکدیان به شمار می رود.

وی با تاکید بر اینکه حضور متکدیان و کودکان خیابانی در سطح شهر علاوه بر اینکه چهره شهر را آلوده و مخدوش می سازد ، بستر ارتکاب جرم و جنایت را نیز مهیا می کند، گفت: این متکدیان که غالباً از اتباع بیگانه هستند با سوء استفاده از احساسات دینی و عواطف مذهبی شهروندان مبادرت به تکدی گری نموده و روزانه از این راه درآمدهای زیادی را عاید خود می کنند.

کاظمی با بیان اینکه در موضوع «مبارزه با تکدی‌گری» نیازمند همکاری مردم در پیشگیری و جلوگیری از مشکلات این پدیده هستیم، تاکید کرد: ما از شهروندان انتظار داریم که به این افراد کمک نکنند و چنانچه قصد کمک به نیازمندان واقعی را دارند ، کمک های خود را به مراکز خیریه و یا کمیته امداد ارائه کنند

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید


انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.