حوزه و دانشگاه دو رکن اساسی پیشرفت جامعه اسلامی هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل گفت: حوزه و دانشگاه به عنوان دو رکن اساسی و بالی برای پرواز و ترقی جامعه اسلامی هستند که ضرورت دارد تعامل بیشتر در این دو نهاد مهم ترویج شود.

حجت الاسلام حسین تقی پور با اشاره به سخنی از آیت الله جوادی آملی، افزود: دانشگاهیان مظهر فعل الهی و حوزویان مظهر قول الهی هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: ضرورت دارد حوزه و دانشگاه تقریب و تعامل خود را بیشتر کرده و اهتمام والایی در این راستا داشته باشند که می‌تواند برکات و دستاوردهای ارزشمندی داشته باشد.

وی با بیان این که دشمن به دنبال جدایی حوزه و دانشگاه است و تلاش های بسیاری در این عرصه صورت می دهد، گفت: ضرورت دارد هوشیاری و دقت شایسته ای در رابطه با تهاجم دشمنان انجام شود تا در بستر وحدت حوزه و دانشگاه گام های اساسی برداریم.

مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل خاطرنشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی نقش بسزایی در مهارت آموزی و تربیت نیروی انسانی ماهر جامعه دارد و می تواند عاملی در راستای توسعه مهارت و اشتغال داشته باشد.

حجت الاسلام تقی پور افزود: ضرورت دارد حوزه و دانشگاه در کنار همدیگر به دنبال حرکت های ارزشمند و ماندگار برای پیشرفت و تعالی نظام اسلامی باشند که تحقق آن می تواند دستاوردهای ارزنده ای داشته باشد.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: ساری ، حوزه ، اساسی ، جامعه ، پیشرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.