تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ 30 آذر می‌پردازد.

تیمی که شش گل زد ولی باخت!
به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی 30 آذر( 21 دسامبر) اختصاص دارد.

**مجیدی به الغرافه پیوست
30 آذر 1390، فرهاد مجیدی که تیم فصل اول را در تیم استقلال سپری کرده بود، برای نیم فصل دوم با قراردادی چهار ماهه به الغرافه قطر پیوست. الغرافه یکی از حریفان پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در آن سال بود.

** 21 دسامبر 1957، یک بازی عجیب در لیگ دسته دو انگلیس بین چارلتون و بیل شنکلی‌ هادرزفیلد انجام شد.

تیم میزبان که چارلتون بود در دقیقه 17 با مصدوم شدن یکی از بازیکنانش، 10 نفره شد به دلیل اینکه در آن زمان، قوانین اجازه استفاده از بازیکن جانشین را نمی‌داد. تیم‌ هادرزفیلد نیز از این فرصت استفاده کرد و دو گل در نیمه اول به چارلتون زد و نیمه اول با نتیجه دو بر صفر به پایان رسید.

در نیمه دوم مربی چارلتون، بال چپ خود یعنی جانی سامرز را به نوک حمله انتقال داد و سامرز کفش‌هایش را عضو کرد و با یک جفت کفش جدید در نوک حمله چارلتون قرار گرفت. این تغییرات خیلی زود جواب داد و در دقیقه 48، سامرز گلزنی کرد و بازی دو بر یک شد. اما تیم‌ هادرزفیلد جواب محکمی به این گل داد وسه گل زد و بازی تا دقیقه 62، پنج بر یک شد.

اما چارلتون به طرز عجیبی به بازی برگشت و در طول 19 دقیقه، پنج گل به ثمر رساند و بازی را شش به پنج جلو افتاد. چهار گل از این  پنج گل را نیز سامرز به ثمر رساند.

با این حال این پایان کار نبود و در دقیقه 86، هادرزفیلد گل تساوی را به ثمر رساند اما چارلتون قبل از سوت پایان بازی، دوباره گل زد و این مسابقه جذاب را با  نتیجه هفت بر شش پیروز شد.

سامرز که پنج گل از هفت گل چارلتون را در این مسابقه زده بود، بعد از بازی به خبرنگار گفت: که این کفش‌هایش را تا پایان عمر نگه می‌دارد. البته او پنج سال بعد در سن 32 سالگی به دلیل سرطان خون درگذشت.

** میلان باز هم در قفس بارسا
21 دسامبر 2012 قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا انجام شد و میلان و بارسلونا دوباره به هم خوردند این دو تیم در سال قبل نیز چهار بار با یکدیگر روبرو شده بودند.

دو بار در مرحله گروهی و دو بار در مرحله یک‌چهارم نهایی، ازدیگر قرعه‌های جالب این مرحله، تقابل رئال و منچستریونایتد بود.

** تولد گلزن افسانه‌ای آمیرکا
21 دسامبر 1897 گلزن افسانه‌ای آمریکا، آرچی استارک در گلاسکو متولد شد او 13 ساله بود که همراه با خانواده به آمریکا مهاجرت کرد.

استارک دوازده فصل در لیگ فوتبال آمریکایی حضور داشت بعد از تشکیل لیگ فوتبال آمریکا در سال 1921، به باشگاه نیویورک پیوست او  در این تیم 56 گل در دو فصل به ثمر رساند و سپس به تیم تبلهام استیل پیوست و شش سال در این تیم حضور داشت. او در این تیم آمار فوق‌العاده‌ای بر جای گذاشت و در 221 مسابقه، 240 گل به ثمر رساند.

استارک در سال 1930 برای جام‌جهانی به تیم ملی آمریکا دعوت شد اما به دلیل کارهای تجاری‌اش این دعوت را قبول نکرد. او فقط دو بازی ملی انجام داد که هر دو بار نیز برابر کانادا بود و پنج گل در این دو بازی به ثمر رساند. نام این مهاجم افسانه‌ای در تالارمشاهیر آمریکا نیز قرار گرفت و در سال 1985 و در سن 87 سالگی درگذشت.

 *برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجیدی ، الغرافه ، پرسپولیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار