مدیرعامل شرکت قند چناران از انتخاب این شرکت به عنوان واحد برتر انرژی در همایش صنایع برتر انرژی استان خراسان رضوی در سال 1394 خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی ناظران گفت: این شرکت طی سال جاری، اقدامات بسیاری را با هدف بهینه سازی مصرف انرژی انجام داده است که از آن جمله می توان به خرید و نصب ۵ دستگاه کنتور گاز برای کوره بخار و تفاله خشک کن و همچنین گرم کردن هوای ورودی به مشعل دیگ بخار به منظور افزایش بهره وری آن اشاره کرد.

وی گفت: علاوه بر این، با بهینه سازی توربوژنراتور(توربین های گازی) EKM، بهره وری آن در مقایسه با توبوژنراتورهای دیگر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت قند چناران با اشاره به افزایش ۳۰ درصد جذب و مصرف چغندرقند این کارخانه در مقایسه با سال گذشته خاطرنشان کرد: میزان مصرف چغندر قند از هزار و ۱۰۰ تن در روز طی سال گذشته به روزانه هزار و ۴۵۰ تن چغندر طی سال جاری رسیده است.

ناظران گفت: تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار تن چغندر دریافت شده که البته همچنان ادامه دارد.

وی از کاهش مصرف گاز به دلیل استفاده از آنالایزر گاز(نشت یاب گاز) توسط این شرکت خبر داد و افزود: این دستگاه به منظور پایش وضعیت گازهای خروجی حاصل از احتراق دودکش دیگ های بخار مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت قند چناران گفت: همچنین با کنترل پارامترهای مربوط به گازهای حاصل از احتراق مانند دی اکسید کربن، منوکسید کربن و اکسیژن، مصرف گاز کاهش بسیاری داشته است.

ناظران نصب کلکتور بخار(گردآورنده بخار) در توربین برای یکپارچه کردن بخار مصرفی خط تولید، کاهش مصرف انرژی و نوسانات بخار را از اقدامات دیگر این شرکت در عرصه مدیریت انرژی برشمرد.

انتهای پیام/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.