سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی از اعلام آمادگی نود و نه داوطلب نمایندگی مجلس و نه داوطلب ورود به خبرگان رهبری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  حوزه استان های گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سخنگوی ستاد انتخابات استان از ثبت نام قطعی 9 داوطلب پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری و 99 داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا پایان امروز خبر داد.

 امیر پورمهدی با اعلام این خبر گفت: تاکنون 9 داوطلب حضور در مجلس خبرگان رهبری نیز در ستاد انتخابات استان ثبت نام کرده اند.

وی همچنین از قطعی شدن ثبت نام 75 نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس خبر داد و گفت: ثبت نام 24 نفر دیگر نیز در حال انجام است. 

 سخنگوی ستاد انتخابات استان افزود: از مجموع کل ثبت نام شدگان طی این دو روز برای نامزدی انتخابات مجلس 34 نفر از حوزه انتخابیه مشهد و کلات بوده اند.

پورمهدی با بیان اینکه بیشترین آمار ثبت نامی ها در مدت مذکور بعد از حوزه انتخابیه مشهد مربوط به حوزه فریمان با 11 داوطلب و حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار با 9 داوطلب است، گفت: پیش بینی ها و گمانه زنی ها حاکی از آن است که برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در مجموع حدود 500 نفر در خراسان رضوی نام نویسی کنند.

فرآیند ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از صبح 28 آذر ماه در 12 حوزه انتخابیه خراسان رضوی آغاز شده و داوطلبان نمایندگی می توانند تا پایان وقت اداری روز جمعه چهارم دی ماه برای ثبت نام اقدام کنند.

در چهارمین روز از ثبت نام داوطلبین حضور در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام علیرضا صادقی با مراجعه به فرمانداری مشهد ثبت نام کرد.

همچنین آیت لله عالمی، رئیس ستاد زکات کشور نیز از تهران برای حوزه انتخابیه خرایان رضوی در پنجمین دوره خبرگان رهبری ثبت نام کردند.

در دو دروز گذشته نیز آیات عظام علم الهدی، سعیدی، مشکی، نوروزی، ضیایی، باغانی، فردوسی پور، هاشمی شاهرودی و حجت الاسلام سعیدی به نمایندگی از خراسان رضوی ثبت نام کردند و در مجموع 11 نفر برای حضور در مجلس خبرگان رهبری اعلام آمادگی کرده اند.

استان شش میلیون نفری خراسان رضوی 6 نماینده در خبرگان رهبری و 18 نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه آتی برگزار می شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.