مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته تا پایان دولت یازدهم، اجرای بالغ بر 19 طرح پتروشیمی در دستور كار قرار دارد.

مرضیه شاهدایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه هم اکنون 67 طرح در صنعت پتروشیمی  در حال اجراست گفت: 16 طرح از این پروژه‌ها دارای پیشرفت فیزیکی 87 درصد است و تکمیل آنها در اولویت نخست شرکت ملی صنایع پتروشیمی قرار دارد.

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران برآن است که طرح های کلیدی این صنعت را شتاب بخشد تا بتواند به اهداف کلان توسعه‌ای خود در این صنعت دست پیدا کند.

وی گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته تا پایان دولت یازدهم، اجرای بالغ بر 19 طرح پتروشیمی در دستور كار قرار دارد که بالغ بر هفت طرح آن به اضافه بخشی از پتروشیمی دماوند تا پایان سال ٩٤ اجرا می شوند.

 همچنین همسو با برنامه ریزی های صورت گرفته، راه اندازی هشت طرح نیز تا پایان سال 95در دستور کار قرار دارد که بهره برداری از سه طرح آن نیز در نیمه نخست سال 96 مورد توجه قرار گرفته است و پیش بینی می‌شود تا پایان دولت یازدهم به راه اندازی برسد.

شاهدایی از گشایش اعتبار اسنادی (ال سی) برای پروژه ها پتروشیمی خبر داد و گفت: بخشی از طرح ها مانند بوشهر به تازگی در سایه حمایت های انجام شده، از طریق منبع اعتبار اسنادی تامین شده است که جزو طرح هایی به شمار می روند که می‌توانیم شاهد راه اندازی  آنها تا سال 96باشیم. همچنین بالغ بر یک تا دو طرح نیز از طریق صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده است.

وی دلیل کندی اجرای طرح های پتروشیمی را نبود تامین مالی و سرمایه‌گذار در این بخش ذکر کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار